اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری دوره آموزش خبرنگاری در کاشمر

مدیر کانون بسیج رسانه کاشمر از برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری با حضور علاقه‌مندان به خبرنگاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به همت بسیج رسانه کاشمر و با همکاری و همراهی سازمان بسیج رسانه استان، ناحیه مقاومت بسیج و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کاشمر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدت یک روز برگزار شد.

برگزاری دوره آموزش خبرنگاری در کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی کانون بسیج رسانه کاشمر، سیدهادی مهدیان، شناسایی و آموزش افراد علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری را از اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: در نخستین دوره برگزاری که با عنوان خبرنویسی ساندویچی برگزار می‌شود، ۳۵ نفر آقا و خانم از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مدت یک روز  با اصول اولیه خبرنگاری آشنا می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت روحیه مطالبه‌گری با رعایت اصول خبرنگاری و اخلاق حرفه‌ای یادآور شد: شناخت خبر، تفاوت خبر و تفسیر، مفاهیم اساسی در خبرنویسی، شم خبری، اصول خبرنویسی، اصول خبری، عناصر خبری، مراحل خبرنویسی و سبک‌های خبرنویسی سرفصل‌هایی است که توسط ماهان صفایی از اساتید دانشگاه و فعال حوزه رسانه در این کارگاه تدریس شد.

مدیر کانون بسیج رسانه کاشمر با ابراز تأسف از اینکه جامعه امروز به بداخلاقی‌های رسانه‌ای مبتلا شده، خاطرنشان کرد: نبود تخصص کافی، عدم اطلاع از وظایف و رسالت‌های کار خبرنگاری و رسانه و  نیز عدم فراگیری آموزش‌های لازم از جمله مهمترین دلایل انحراف در این حوزه است. 

وی با اذعان به این نکته که کاشمر با دارا بودن ۶ نشریه فعال محلی، ۲ پایگاه خبری و فعالیت خبرنگاران این شهر به نمایندگی از مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی و کشوری از ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه رسانه برخوردار است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در سطوح مختلف بتوانیم ضمن شناسایی و آموزش نیروهای توانمند و علاقمند، در راستای تربیت و پرورش خبرنگاران فعال گام برداریم و زمینه و بستر را برای حضور نیروهای جدید فراهم کنیم.

گفتنی است نخستین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در سالن همایش‌های معلم شهید سردار هادی شهابیان با حضور ۳۵ نفر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول