اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تأکید دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی بر ساماندهی کودکان کار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ساماندهی کودکان کار تأکید کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های مسوول به‌ویژه نیروی انتظامی و شهرداری در این ارتباط شد.

تأکید دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی بر ساماندهی کودکان کار

به گزارش  خبرگزاری فارس از تبریز، بابک محبوب‌علیلو در بازدید از مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان کار در تبریز همچنین، تقویت و توسعه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی با هدف جامعه‌پذیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را مورد تأکید قرار داد.

وی با قدردانی از فعالیت این مرکز گفت: در این مراکز ضمن اینکه افراد خیر و دستگاه‌های مسوول به‌ویژه نهادهای حمایتی دولتی و غیردولتی باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند، در عین حال لازم است نسبت به گسترش آموزش‌های فرهنگی و تربیتی اهتمام شود و فعالیت‌ها تنها به نگهداری صرف محدود نباشد.

محبوب‌علیلو افزود: مراکز نگهداری از کودکان کار به منزله نهاد خانواده تلقی می‌شود و شایسته است، برنامه‌های آن فراتر از بحث‌های نگهداری، مؤلفه‌های بازسازی اجتماعی و جامعه‌پذیری همراه با ارائه الگوهای رفتاری را در بر گیرد و با اولویت اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان مرکز شرقی، ادامه داد: لازمه دستیابی به هدف‌های تعالی این مراکز و نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های آنها برقرار روابط عاطفی و صمیمی میان مددکاران و مددجویان است تا مددجو به راحتی بتواند حرف دلش را بزند.

محبوب‌علیلو با اشاره به تأثیر رفتارهای بزرگان و مسوولان در شکل‌گیری شخصیت کودکان و جوانان اهمیت و نوع رفتار مربیان و مددکاران این مراکز را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه وقوع آسیب‌های اجتماعی و  کودکان‌کار ناشی از بدرفتاری و سوءرفتار برخی خانواده‌هاست، از این‌رو سعی شود در این مراکز برنامه‌های آموزش خانواده‌های بدسرپرست هم در دستور کار قرار دهد.

وی متذکر شد: یاری نیازمندان و اهتمام به حل مشکلات آنان براساس آموزه‌های دینی، اخلاقی دارای پاداش معنوی و اجر آخروی است و نباید از آن دریغ کنیم.

علیلو، خطاب به مسوولان این مرکز تصریح کرد: کودکان کار در دست شما به‌عنوان امانت هستند،  باید رسم امانتداری را به‌جا بیاوریم و خدمت به آنان را فرصت و غنیمت به‌شماریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشگامی و حسن سابقه تبریز و آذربایجان در فعالیت‌های خیرخواهانه، یادآور شد: کمک به محرومان و نیازمندان خوشبختانه در این خطه در سال‌های اخیر به فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شده و ما مصداق‌های آن را در کمک‌های مومنانه و مواسات و آزادسازی زندانیان و محکومان جرایم غیرعمدی و مالی نیز کمک به محرومان را به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی بیان کرد: اهتمام به امور خیریه در آذربایجان‌شرقی به‌ویژه در سال‌های اخیر آن چنان فراگیر شده که حتی مردم با فاصله‌گیری از روش‌های سنتی در اقدام ارزشمند و خداپسندانه نذورات و احسان خود را به‌جای شام و ناهارهای زائد به نیازمندان واقعی و مردم بی‌بضاعت اختصاص می‌دهند.

انجمن خیریه فرزندان رحمت به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در سال 1377 با هدف نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست به‌صورت تخصصی تأسیس شده و هم اکنون در آن بیش از 60 کودک و نوجوان به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شود.

این مرکز همچنین بیش از 300 خانوار را به‌صورت مددجو و یا مادر سرپرست را تحت پوشش دارد و در کمک به آزادی زندانیان زیر 18 سال با کانون اصلاح و تربیت زندان تبریز و نیز اشتغال آنان بعد از آزادی همکاری می‌کند.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول