اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

احیای 1500 واحد صنعتی در دستورکار وزارت صمت

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از 46 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی حدود 21 درصد آن‌ها با رکود مواجه است که قصد داریم یک هزار و 500 واحد صنعتی از این میزان را به بهره‌برداری مجدد برسانیم.

احیای 1500 واحد صنعتی در دستورکار وزارت صمت

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز محسن صالحی‌نیا در آیین افتتاحیه شهرک صنعتی سفید دشت گفت: بخشی از این شهرک برای صنایع فولاد اختصاص داده شده و بخش‌های دیگر به تناسب مدار زیست محیطی به واحدهای صنعتی داده می‌شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: 14 میلیارد تومان برآورد اولیه احداث این شهرک بوده که بعد از آن احداث پست برق را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاق نظری که در مجموعه مدیرت عالی استان وجود دارد طرح توسعه شهرک‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و توافقی داشتیم با استاندار که محوریت کار در خصوص منطقه ویژه اقتصادی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

صالحی‌نیا اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت بسیار خوبی را برای استان ایجاد خواهد کرد و با ترکیب اقداماتی مشترک با مجموعه استانداری ظرف چند ماه آینده می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی اضافه کرد: در سطح کشور بالغ بر 850 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و حدود 70 شهرک دیگر نیز درحال آماده‌سازی است که به این تعداد اضافه خواهد شد و 46 هزار واحد صنعتی در این شهرک‌های صنعتی مشغول فعالیت‌اند که چیزی قریب به 21 درصد آن‌ها با رکود مواجه‌اند که قصد داریم یک هزار و 500 واحد صنعتی از این میزان را به بهره‌برداری مجدد برسانیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر 46 هزار واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور 35 هزار قرارداد منعقد شده که در مراحل ساخت و تهیه و تامین ماشین‌آلات قرار دارند و با توجه به برنامه زمان‌بندی مشخص به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول