اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آغاز کشت قراردادی کلزا در کرمانشاه برای اولین بار در کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی از کارخانجات روغن‌کشی فعال در استان محصول کلزای زارعین را خریداری و وجه آن را مدت یک هفته پس از تحویل پرداخت می‌کند.

آغاز کشت قراردادی کلزا در کرمانشاه برای اولین بار در کشور

افشین صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از آغاز کشت قراردادی کلزا در استان برای اولین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان کشت دانه روغنی کلزا فرا رسیده، تنها کارخانه روغن‌کشی استان که یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات کشور است پیشقدم شده که با کشاورزان طرح کشت قراردادی کلزا را منعقد کند.

وی ادامه داد: این کارخانه محدودیتی برای سطح زیر کشت کلزا ندارد چون ظرفیت بالایی دارد و حدود هزار میلیارد تومان هم در این راستا سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه قرارداد منعقد شده از سوی کارخانه به دو صورت است، گفت: یکی از قراردادها با اعطای نهاده و دیگری بدون اعطای نهاده است.

وی در توضیح قراردادی که به صورت اعطای نهاده است، گفت: کارخانه تا حداکثر 1.5 میلیون تومان انواع کودهای فسفاته و پتاسه که در تامین آن مقداری مشکل داریم را تامین می‌کند و در اختیار زارعین قرار می‌دهد و بهای آن را در پایان برداشت محصول از بهای محصول کم می‌کند.

صفوی در توضیح قرارداد دیگری هم گفت: به این صورت کارخانه بهای محصول کشاورزان را پنج درصد بیشتر از قیمت تضمینی اعلامی توسط شورای اقتصاد خریداری می‌کند و متعهد می‌شود ظرف مدت هفت روز کار بهای محصول را پرداخت کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این برنامه را فرصتی مناسب برای توسعه این کشت استراتژیک در استان دانست و از کشاورزان خواست هر چه سریع‌تر برای انعقاد قرارداد به مراکز خدمات کشاورزی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول