اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

هر کشوری برای کنترل پوشش ضوابط دارد/ دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در حوزه حجاب کم‌کاری کردند

نماینده ادوار مجلس گفت: مسئله حجاب یکی از مسائل اساسی دین ماست و صیانت بانوان و حتی آقایان ما را در گرو خود دارد. در کشور‌های دیگر هم شاهد هستیم که برای رعایت خیلی از ضوابط و مسائل خودشان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند.

هر کشوری برای کنترل پوشش ضوابط دارد/ دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در حوزه حجاب کم‌کاری کردند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی انجام داده‌ است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

- مسئله حجاب یکی از مسائل اساسی دین ماست و مسئله مهمی است که صیانت بانوان و حتی آقایان ما را در گرو خود دارد، اینکه با قانون نمی‌شود آن را حل کرد درست نیست، ما در کشور‌های دیگر هم شاهد هستیم که برای رعایت خیلی از ضوابط و مسائل خودشان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند.

- در اغلب کشور‌ها برای دانش‌آموزان و دانشگاهیان لباس معین و خاص تعیین می‌کنند بنابراین می‌توان به وسیله قانون جامعه را در این زمینه هدایت کرد.

دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در حوزه حجاب کم‌کاری کردند

- متأسفانه نهاد‌های مسؤل و ذیربط حکومت و دستگاه‌های مرتبط با مردم رعایت این مسئله را نکردند و این چند علت دارد یکی اینکه بعضی از مدیران قائل به این نوع محدودیت‌های دینی نیستند و می‌گویند باید حجاب آزاد باشد. البته آزادی به معنای لیبرالیستی و جهانی این قضیه و هر کس می‌خواهد به هر شکلی بیاید فقط مهم است که کار انجام شود. در حالیکه این اندیشه در قالب ساختار‌های دینی نمی‌گنجد، آزادی در ساختار‌های دینی معنا پیدا می‌کند و آن هم محدودیت‌هایی است که قرآن و اسلام برای ما تعیین کرده است.

- علت دوم اینکه جدای از ضوابط قانونی، ما بحث امر به معروف و قوانین دیگری هم در این جهت داریم که با کمال تأسف مجریان در اجرای این قوانین کوتاهی کردند، نهاد‌های فرهنگی کشور هم آن رسالت اصلی‌شان را انجام ندادند.

متاسفانه تأمین بودجه و گرفتن پول بیشتر هدف است تا ضوابط شرعی

- با کمال تأسف شرایط مادی، تأمین بودجه و گرفتن پول بیشتر هدف است تا ضوابط شرعی و جلوگیری از نگرانی‌هایی که برای جوان‌ها به وجود می‌آید. در برخی از دفاتر کار که وارد می‌شوی می‌بینی دختران و پسران جوان در یک فضای کوچک بدون اینکه جداسازی صورت بگیرد تا میزان آسیب‌ها را پائین بیاورد در کنار هم نشسته‌اند، با کمال تأسف شاهد بعضی از این مسائل هستیم اینکه اشاره کردم دستگاه‌ها باید کار بیشتری می‌کردند و نکردند یک واقعیتی است که می‌بینیم.

- نکته دیگر عوامل بیگانه‌اند که به بی‌حجابی و بدحجابی و روابط نامشروع دامن می‌زنند، مثل فضای مجازی یا فیلم‌هایی که از ماهواره پخش می‌شود و واقعا نگران‌کننده است و هر روز شاهد این هستیم که پلیس فتا و دستگاه‌های ذیربط افرادی که مخلّ امنیت جامعه و مبلّغ بی‌حجابی هستند دستگیر می‌کنند.

هر کشوری برای کنترل پوشش ضوابط دارد

- در فضای مجازی و شبکه‌های خارجی بحث‌هایی مطرح می‌شود مثل اینکه حجاب اجباری است و ما این را قبول نداریم. این‌طور نیست هر کشوری ضوابطی دارد که این مسائل را کنترل می‌کنند. در کشور ما هم باید این مسئله تحت ضوابط دینی و حاکمیتی رعایت شود، خوشبختانه بسیاری از مردم در این مسائل پیشرو هستند و دخالت مردم بسیاری از مسائل را حل می‌کند.

- امیدواریم یک عزم ملی برای فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب در کشور به وجود بیاید، با کمال تأسف در تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای می‌بینیم که بدحجابی و گشت‌زنی با سگ در پارک‌ها یک حرکت مثبت و ارزش شده تا جایی که گویی اگر کسی سگ نداشته باشد انگار کار خلافی کرده و در داخل هم برخی به این موضوعات و تبلیغات دامن می‌زنند، لذا باید برای این مسائل قانون ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول