اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چند درصد منابع بانکی کشور در بانک‌های آذربایجان‌شرقی متمرکز است

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر منابع بانکی جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: 2.68 درصد از کل منابع بانکی کشور در بانک‌های استان متمرکز بوده و نسبت مصارف به منابع بانکی در استان، 60 درصد است.

چند درصد منابع بانکی کشور در بانک‌های آذربایجان‌شرقی متمرکز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل غلامی امروز در نشست بررسی مشکلات بانکی واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه رویکرد بانک‌های استان رفع موانع بخش تولید است، اظهار داشت: کمتر از 10 درصد از مصارف بانک‌های استان مربوط به مطالبات معوق است.
 
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر منابع بانکی جزو پنج استان برتر کشور است، افزود: 2.68 درصد از کل منابع بانکی کشور در بانک‌های استان متمرکز بوده و نسبت مصارف به منابع بانکی در استان 60 درصد است.
 
وی خاطرنشان کرد: در پایان تیرماه امسال کل مصارف بانک‌ها 407 هزار میلیارد ریال بوده است که کمتر از 10 درصد این رقم یعنی 32 هزار میلیارد ریال مربوط به مطالبات معوق است.
 
غلامی یادآور شد: سیستم بانکی استان نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی در وصول مطالبات داشته است اما برخی واحدها با وجود این همکاری و با وجود مصوبات کارگروه تسهیل، حاضر به ایفای تعهدات خود نسبت به بازپرداخت تسهیلات نیستند که بانک‌ها به ناچار و براساس اختیار قانونی اقدام به صدور اجرائیه ثبت سند می‌کنند.
 
نمایندگان بخش خصوصی هم در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی و نحوه تعامل سیستم بانکی با بخش تولید بیان کردند.

انتهای پیام/ 60002/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول