اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل از مسکو، انجام تحقیقات مستقل درباره ماجرای «ناوالنی» را خواستار شد

گزارشی حاکی از آن است که سازمان ملل از مسکو خواسته درباره مسمومیت ادعایی شخصیت مخالف روسیه، تحقیقات مستقلی انجام دهد.

سازمان ملل از مسکو، انجام تحقیقات مستقل درباره ماجرای «ناوالنی» را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، سازمان ملل درباره بیماری «الکسی ناوالنی» شخصیت مخالف دولت روسیه، که کشور‌های غربی از جمله آلمان ادعا می‌کنند عامل آن حمله مسکو به وی با عامل اعصاب بوده، اظهارنظر کرد.

خبرگزاری فرانسه امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، سازمان ملل از روسیه خواسته درباره بیماری الکسی ناوالنی تحقیقات مستقلی را انجام دهد.

پیش از این سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز روز جمعه در این خصوص نشستی اضطراری برگزار کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در مورد ماجرای ادعای مسمومیت ناوالنی شد.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

«بیمارستان شاریت» که ناوالنی از ماه گذشته میلادی در آن بستر بوده روز گذشته دوشنبه اعلام کرد وضعیت او بهبود یافته و دستگاه‌های تنفس مصنوعی از بدون او جدا شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول