اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نگرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها/ تعطیلی و کسب و کارها چالش برانگیز است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روند بیماری کرونا کاملاً وابسته به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، گفت: تجربه و آمارهای 6 ماهه هم نشان می‌دهد که هر زمان مردم این شیوه‌نامه‌ها را رعایت کرده‌اند، روند ابتلا رو به کاهش بوده است.

نگرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها/ تعطیلی و کسب و کارها چالش برانگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در بیست و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: با شروع فصل سرما و بازگشایی مدارس، زمینه انتشار ویروس کرونا بیشتر می‌شود، بنابراین باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر از قبل جدی گرفته شود تا شاهد اوج گرفتن بیماری نباشیم.
 
وی با بیان اینکه مدیریت کرونا در کشورمان در مقایسه با کشورهای پیشرفته مدیریت خوبی بوده است، گفت: جامعه ما در حال حاضر خود را با این شرایط تطبیق داده و از نظر مدیریت خود بیماری و تبعات آن وضعیت مناسبی داریم.
 
پورمحمدی با قدردانی از زحمات همه بخش‌ها به‌ویژه مسوولان حوزه بهداشت و درمان و کادرهای درمانی که سلامتی خود را به‌خاطر سلامتی مردم به خطر انداخته‌اند، تصریح کرد: لازم است که جدیت، تعامل و همکاری همه بخش‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا به‌زودی شاهد راه حل اساسی برای این مشکل باشیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالخوردگان بیشتر از سایرین در معرض این بیماری هستند، از این رو انتظار می‌رود که رعایت بهداشت در میان آنان جدی‌تر باشد.
 
وی افزود: کسانی که در فضای بیرون از خانه رفت ‌و آمد دارند نیز باید مراقبت کنند تا افراد داخل خانه گرفتار مشکل نشوند.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس، یادآور شد: ستاد استانی مقابله با کرونا هیچ اصراری بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محیط مدرسه ندارد.
 
وی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید با جدیت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس نظارت کرده و به‌طور کامل از ظرفیت‌های نرم‌افزاری برای تداوم آموزش استفاده کند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه بیشترین نگرانی ما از فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و تفرجگاه‌هاست از شهرداری‌ها خواست تا ضمن نظارت بر این فضاها، ابزارهای کنترلی الزام‌آوری برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این محیط‌ها را فراهم کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سلامت و معیشت مردم باید به‌طور همزمان مورد توجه قرار گیرد، گفت: تعطیلی کسب‌ و کارها به‌ویژه در شرایط تحریم‌های اقتصادی می‌تواند چالش‌های بیشتری ایجاد کند.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه بخش تولید و خدمات ما تعامل خوبی در ایام کرونا داشته و در تولید اقلام بهداشتی نه تنها به خودکفایی رسیده‌ایم، بلکه در حال حاضر مازاد تولید هم داریم و به دنبال مشتری برای محصولات تولیدی استان هستیم.
 
علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فیزیکی و مجازی برای تحصیل دانش‌آموزان در استان فراهم شده است، بیان داشت: هیچ اجباری بر حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و آموزش و پرورش باید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس نظارت کند.
 

انتهای پیام/60001/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول