اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چهارگانه «منیژه آرمین» در ایستگاه آخر

منیژه آرمین از تألیف جلد پایانی چهارگانه خود به نام «کسوف» خبرداد و گفت: تلاش می‌کنم نگارش جلد پایانی این چهارگانه را تا آخر سال به پایان رسانده و به ناشر تحویل دهم.

چهارگانه «منیژه آرمین» در ایستگاه آخر

منیژه آرمین از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره اثر جدید خود اظهار داشت: مشغول نوشتن جلد پایانی چهارگانه‌ام با نام «کسوف» هستم که چهارمین جلد از مجموعه رمان‌های من با محوریت تاریخ معاصر ایران است. سه عنوان قبلی «شب و قلندر»، «شباویز» و «شانزده سال» نام داشتند که با کسوف تمام می‌شوند.

آرمین با تأکید بر اینکه پس زمینه این آثار تاریخ معاصر ایران است اما این اثر رمان شمرده می‌شود، توضیح داد: «شب و قلندر» از اوایل قاجاریه تا دوران مشروطیت، «شباویز» از مشروطیت است تا سال ۱۳۰۴ که سال روی کار آمدن رضاشاه است، پس زمینه «شانزده سال» دوران رضاشاهی است و در نهایت «کسوف» هم پس‌زمینه‌اش رخدادهای ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ است.

آرمین ادامه داد: همانطور که گفتم این آثار رمان با پس‌زمینه تاریخی هستند و تاریخ در این کتاب‌ها اهمیت بسیاری دارد چرا که تاریخ باید بهانه‌ای برای کشف انسان باشد.

وی با بیان اینکه اغلب در داستان‌ها و رمان‌هایم رویدادهای اجتماعی را مطرح می‌‌کنم، ابراز داشت: قصدم از نگارش این رمان‌ها شناختن و شناساندن هویت است.

نویسنده کتاب «روزی که عمه خورشید مرد» در پایان گفت: تا به امروز نیمی از تألیف «کسوف» انجام شده و قصد دارم تا پایان سال به ناشر تحویل دهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول