اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نهضت شهرداری، 6 ماه بیشتر دوام نیاورد

نهضت آسفالت شهرداری تبریز در یکی از مناطق بالای شهر، بیش از 6 ماه دوام نیاورده ‌است.

نهضت شهرداری، 6 ماه بیشتر دوام نیاورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اخیراً اعضای شورا در یکی از معدود نظارت‌های فنی خود، به یک باره متوجه وضعیت بد آسفالت شهر شده‌اند و جلسه مفصلی را هم به این موضوع اختصاص داده‌اند.

سونیا اندیش رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا گفته حتی غیرکارشناسی ترین افراد نیز شاهد پایین بودن کیفیت آسفالت برخی پروژه‌ها هستند.

فریدون بابایی‌اقدم دیگر عضو شورا اعتصاب بیش از ۲۰ روزه پیمانکاران آسفالت را باعث بی‌کیفیتی آسفالت دانسته‌ و در مقایسه جالبی گفته کیفیت آسفالت شهرداری تبریز نسبت به کیفیت آسفالت راهداری پایین‌تر است.

محرم محمدزاده نایب رئیس کمیسیون عمران، با کنایه، کیفیت آسفالت را به موضوع رانت ربط داده و تاکید کرده که باید از رانت و امضاهای طلایی به دور باشیم!

عبدالله تقی‌پور دیگر عضو کمیسیون عمران نیز در اظهار نظر عجیبی گفته قرار نیست که با فشار شورای شهر کیفیت آسفالت افزایش یابد! (خب پس شورایی که حرفش خریدار ندارد، به چه دردی می‌خورد؟!)

مهم‌ترین موضوع این جلسه، آنجا بوده که تقی‌پور از  تخریب آسفالت خیابان فرشته پس از گذشت ۶ ماه  از آسفالت‌ریزی خبر داده‌ است.

فرشته که خیابان قدیمی و تاریخی نیست. خیابان تازه ‌احداثی است و یقیناً از اصول زیرسازی و استاندارد پی‌ریزی خوبی برخوردار است، پس واضح است که یا ترکیب آسفالت، بی‌کیفیت بوده و یا سیستم پخش آسفالت صحیح نبوده‌ است. 

شهرداری مدت‌هاست که از عهده این وظیفه خدماتی بر نمی‌‌آید و تازه اصرار دارد همین وظیفه خدماتی را در قالب یک عبارت ارزشی (نهضت) مطرح ‌کند. نهضتی که در خیابان فرشته 6 ماه بیشتر دوام نیاورد و شکست خورد.

ای کاش متولیان آسفالت، برای یکبار هم که شده آمار نهضت را از معیار تناژ و متر مربع خارج کنند و صرفاً دوره ماندگاری و کیفیت آسفالت را به مردم گزارش می‌کردند. در آن صورت آیا باز هم خواهند توانست آمار و ارقام آسفالت را در سطح شهر تبلیغ کنند؟

مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری چند وقت پیش گفته، در آسفالت‌ریزی تبریز، کیفیت فدای سرعت نمی‌شود! معلوم نیست مدیرعامل جوان از کدام کیفیت سخن می‌گوید؟ آسفالتی که پیش‌تر مشخص شده که نه قیر دارد، نه ناظر (http://fna.ir/d9ixk9) در خیابان فرشته واقع در منطقه پررونق شهر چهل تکه شده‌است، حالا تصور کنید خیابان‌ها و معابر محروم شهر چه آسفالتی باید داشته باشند.

مردم تبریز هم از سرعت کند و وقفه‌های زیاد در آسفالت‌ریزی‌ها گله‌مند هستند و هم از کیفیت نازل آسفالت کلافه‌اند. 

با پایان فصل تابستان، زمستان زودرس تبریز نیز فرا می‌رسد. آن موقع دیگر مشکلات آسفالت‌ریزی، چند برابر می‌شود، چراکه آسفالت اگر با حرارت ریخته نشود، خیلی زود سرد و تکه‌تکه می‌شود. دوباره بهار از راه می‌رسد و نهضت آسفالت، در آستانه انتخابات بار دیگر برپا می‌شود.

انتهای پیام/60032/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول