اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

1900 واحد مسکونی زلزله‌زده میانه همچنان در انتظار بازسازی/ بانک‌ها کارشکنی می کنند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت ۱۰ ماه از زلزله میانه و نزدیک شدن به فصل سرما، هنوز یک هزار و 900 واحد از مساکن زلزله دیده این منطقه در انتظار بازسازی هستند.

1900 واحد مسکونی  زلزله‌زده میانه همچنان در انتظار بازسازی/ بانک‌ها کارشکنی می کنند

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با انتقاد از روند کند بازسازی مناطق زلزله زده میانه اظهار داشت: در حالی حدود ۳۳۰ واحد در این مناطق در حال بازسازی هستند که در مقابل آن ساکنان بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد دیگر همچنان چشم انتظار اقدامات مسوولان برای بازسازی خانه هایشان هستند.

وی با اشاره به پیش رو بودن فصل سرما و لزوم اقدامات جدی تر برای تامین مسکن در مناطق زلزله زده خاطر نشان کرد: احتیاجات و نیاز مردم این مناطق با روند فعلی قابل تامین و پاسخگویی نیست و با توجه به شرایط سرد و سخت منطقه میانه در فصل سرما، اگر اقدامات عاجلی برای ساخت مسکن زلزله زدگان صورت نگیرد، مردم خسارت دیده در زمستان با مشکلات جدی دست به گریبان خواهند شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی و پیگیری های صورت گرفته از مسوولان راه و شهرسازی اعلام شده که از لحاظ مصالح برای ساخت و بازسازی واحدهای زلزله دیده محدودیت و مشکلی وجود ندارد و تنها مانع عدم تامین منابع مالی و تخصیص تسهیلات به زلزله زدگان است که متاسفانه بانک ها در این خصوص همکاری لازم را نمی کنند.

اسماعیلی با انتقاد از کارشکنی بانک های عامل در ارائه تسهیلات به واحدهای زلزله زده گفت: از استاندار آذربایجان شرقی نیز خواستار پیگیری این موضوع هستیم چرا که اگر عزم و اراده جدی برای حل این مشکل و تخصیص وام زلزله زدگان وجود داشته باشد، می توان امیدوار بود که تا دو ماه آینده و پیش از آغاز فصل سرما، دست کم بخشی از مردم زلزله زده میانه در خانه های خود ساکن شوند و در غیر این صورت و ادامه روند فعلی بانک ها در ارائه تسهیلات، ساکنان حدود دو هزار واحد زلزله زده زمستان سختی را پیش رو خواهند داشت.

انتهای پیام/60015/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول