اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تأمین آب کرمان با عملیاتی شدن 3 فاز طرح انتقال آب از دریا

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خط دوم و سوم طرح انتقال آب از دریا بعد از خط اول عملیاتی شود، می‌توان پیش‌بینی کرد منابع مورد نیاز بخش صنعتی و آب شرب در استان تأمین می‌شود.

تأمین آب کرمان با عملیاتی شدن 3 فاز طرح انتقال آب از دریا

 محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بزرگترین دغدغه ما در استان کرمان بحث آب است و اگر بخواهیم در استان کرمان زندگی کنیم حیات ما به آب بستگی دارد، به‌دنبال این نیستیم که یک منطقه را خشک و نابود و جای دیگری را آباد کنیم.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه منابع آب چند اقدام اساسی باید انجام شود و یکی از اقداماتی که در طول چند سال گذشته انجام دادیم و خبر خوبی برای مردم کرمان است، انتقال آب شیرین از دریا به استان کرمان است که خوشبختانه خط اول آن تمام شده و بهره‌برداری آن شروع شده است که حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب سالانه انتقال آب به استان انجام می‌شود و خط دوم شروع شده و خط سوم در حال طراحی است.

 پورابراهیمی بیان داشت: اگر این دو خط را بعد از خط اول عملیاتی کنیم ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم منابع مورد نیاز بخش صنعتی و آب شرب در استان تامین می‌شود و در واقع شرکت‌هایی که از اعماق زمین ده‌ها حلقه چاه زدند و آب را برداشت می‌کنند این چاه‌ها متوقف می‌شود و آب در زمین برای شرب و کشاورزی باقی می‌ماند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از خلیج فارس از بزرگترین پروژه‌هایی است که حدود ۶ هزار میلیارد تومان تاکنون در این پروژه هزینه شده است و ان‌شاءالله خط دوم و سوم هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی خاطرنشان کرد: موضوع  دیگر بحث مدیریت آب در حوزه کشاورزی است که متاسفانه بخش زیادی از آب مصرفی در کشاورزی استفاده می‌شود که باید سیستم کشاورزی را به سمت آبیاری مکانیزه هدایت کنیم در حالی که  تنها ۱۰ درصد از سیستم آبیاری مکانیزه در بخش کشاورزی داریم و باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت پذیرد.

وی همچنین در خصوص عدم شفافیت مالی در موسسه خیریه مولی‌الموحدین کرمان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در این زمینه به صورت جدی ورود کردیم و در بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این موسسه شفافیت مالی ندارد و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختار موسسه مولی‌الموحدین بر اساس شخصیت حقوقی آن زمان شکل گرفته بود و بعد با یک برنامه‌ریزی  دقیق و با رویکرد حساب شده اعضای آن موسسه به شخصیت حقیقی تبدیل شدند در حالی که طبق اساسنامه آن باید مسئولان وقت سال ۸۴ از جمله استاندار، نمایندگان وقت و.. .به‌عنوان شخصیت حقوقی ورود می‌کردند و شفاف‌سازی مالی صورت  می‌گرفت و نظارت لازم انجام می‌شد اما به دلایلی امکان این امر محقق نشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس شورای اسلامی جهت شفاف‌سازی مالی این موسسات خیریه در کشور نزدیک به دو سال زحمات و تلاش‌های پی در پی در کمیسیون اقتصادی مجلس، قانون شفاف‌سازی موسسات خیریه را  تصویب کردیم و  لزوم افشای صورت‌های مالی خیریه‌ها در کشور صورت پذیرفت که طبق آن باید تمام خیریه‌ها در کشور صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال ثبت کنند و اگر این اقدام را انجام نداده باشند عدول از قانون است و موسسه خیریه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2655/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول