اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جایگزینی برای خاک نداریم/ امید به زندگی با احیای قنات و اقدامات آبخیزداری

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این‌که حفظ خاک، اهمیت بیشتری دارد، گفت: در حوزه‌ آب، راه جایگزین داریم، اما در مورد خاک نه.

جایگزینی برای خاک نداریم/ امید به زندگی با احیای قنات و اقدامات آبخیزداری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود منصور در نهمین همایش ملی سامانه‌های سطوح آبگیر باران، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به موجب قانون، حفظ، احیاء و توسعه‌ جنگل‌ها و بیشه‌زارها را عهده‌دار بوده، اما در عمل با نگاهی دقیق‌تر، نقش محوری در حفظ منابع آب و خاک دارد.

وی، حفظ آب و خاک را از محوری‌ترین برنامه‌های سازمان جنگل‌ها عنوان کرد و الحاق حوزه‌ آبخیزداری به این سازمان را دلیلی بر ملموس‌تر شدن نقش این سازمان در حفظ آب و خاک دانست.

منصور، اقدامات آبخیزداری و فرهنگسازی بین مردم و مسئولان را از اقدامات ضروری برای حفظ خاک عنوان کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: نگاه به آبخیزداری، امروزه بین مسئولان و مردم تغییر کرده و این حوزه دارد وسیع‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز نقش آبخیزداران در حل مشکلات کشورمان که به لحاظ شرایط اقلیمی در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد، مهم بوده و احیای قنات و اقدامات آبخیزداری امید به زندگی را به مردم برگردانده است.

وی در ادامه از آمادگی کامل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برای انجام اقدامات منجر به استحصال آب باران در قالب سطوح آبگیر، خبر داد.

منصور با تاکید بر ضرورت مدیریت جامع حوزه‌های آب، گفت: در برخی از نقاط کشور، برخی از اقدامات منجر به استحصال آب باران انجام می‌شود که باید به فرهنگ و دانش بومی در این حوزه هم پرداخت شود؛ همچنین مزایای آن مورد توجه گرفته و اشکالات احتمالی برطرف شود.

بر اساس این گزارش، نهمین همایش ملی سامانه‌های سطوح آبگیر باران به مدت دو روز به صورت مجازی در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول