اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار: سخت‌گیری در رعایت پروتکل‌ها برای اطمینان از سلامت دانش‌آموزان/ خانواده‌ها نگران نباشند

در نخستین روز از سال تحصیلی جدید باتوجه به وضعیت کرونایی نماینده عالی دولت در استان گیلان در جمع دانش‌آموزان گیلانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت سخت‌گیرانه در مدارس تأکید کرد.

استاندار: سخت‌گیری در رعایت پروتکل‌ها برای اطمینان از سلامت دانش‌آموزان/ خانواده‌ها نگران نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سال تحصیلی کرونایی ۹۹-۱۴۰۰ با سازوکارهای متفاوتی آغازشده و بایدها و نبایدهای زیادی را نیز موردتوجه نظام آموزشی کشور کرده است، بایدها و نبایدهایی که همواره موردتوجه و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و طبق قانون این ستاد، فصل الخطاب تصمیمات اجرایی کشور است.

آغاز سال تحصیلی با نواختن زنگ مدرسه توسط نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس در حالی نواخته شد که عده‌ای از دانش‌آموزان همواره مشعوف از تجربه‌ای جدید، پای در میدان علم گذارده وعده‌ای نگران از نحوه رعایت پروتکل‌ها بوده‌اند، کافی است در میان شهر قدمی بزنیم و نظرات دانش‌آموزان و اولیای عزیز آنان را جویا شویم. 

کلاس‌های پنج‌نفره

محمدحسین، دانش‌آموز کلاس دوم دبستان است که تنها نیمی از سال تحصیلی در پایه اول را باتجربه جمعی گروه همسالان به یاد دارد و می‌گوید که ما در تابستان به گروه پنج‌نفره تقسیم‌شده و در کلاس درس حروف الفبا را تمرین و تکرار کردیم و در سال تحصیلی جدید هم به همین شیوه در مدرسه دولتی درس می‌خوانیم. 

دل‌تنگ سرود ملی مدرسه هستم

زهرا دختر کلاس چهارمی است که می‌گوید دوست دارد تجربه سال‌های قبل در مدرسه را دوباره حس کند و در کنار دوستان خود، پای صف مدرسه، سرود ملی بخواند، اما اولیای این دانش‌آموز می‌گوید که کرونا شوخی‌بردار نیست و دانش‌آموزان هرچقدر هم که آموزش بهداشتی ببینند، نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را به‌درستی رعایت کنند، لذا ترجیح می‌دهم دخترم در فضای مجازی آموزش ببیند. 

مخالف آموزش مجازی هستم

پدر محمد صدرا معتقد است، دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند چراکه آموزش در بستر فضای مجازی کاربردی نیست و نمی‌تواند نیاز علمی دانش‌آموزان را برطرف کند، لذا بیش از هر چیز باید به نکات بهداشتی مدارس توجه کرد تا دغدغه خانواده‌ها از بین برود. 

وی با بیان اینکه ویروس کرونا یک اپیدمی جهانی بوده و همه دنیا را درگیر خود کرده است، گفت: باید با توجه به همین معضلات، تصمیمات درست و فارغ از احساسات گرفت لذا با خانواده‌هایی که معتقدند مدارس باید تعطیل شود کاملاً مخالفم. 

به سراغ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان رفتیم و نظر وی به‌عنوان متولی آموزش و پدر آموزشی استان گیلان را جویا شده تا ذره‌ای از نگرانی اولیای دانش‌آموزان کاسته شود. 

 

آمادگی کامل مدارس برای حضور دانش‌آموزان

محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آمادگی کامل مدارس برای حضور دانش‌آموزان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: شیفتی کردن مدارس، آموزش از طریق حضوری و نیمه‌حضوری در بستر شبکه شاد از برنامه‌های این اداره کل می‌باشد لذا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد. 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که از لوازم مجازی محروم هستند از بستر تلویزیون، تلفن ثابت و جزوه‌های خودآموز بهره می‌برند، گفت: نظام آموزشی کشور در تلاش است تا به بهترین نحو به دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرزوبوم خدمات آموزشی دهد. 

موفقیت نسبی آموزش‌وپرورش در آموزش مجازی 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی و دغدغه مسؤولان آموزشی کشور برای ارتقا خدمات آموزشی به دانش‌آموزان با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در سال گذشته در بستر آموزش مجازی اگرچه مشکلاتی وجود داشت اما آموزش‌وپرورش توانست با توجه به وضع موجود خدمات آموزشی مناسبی را به دانش‌آموزان ارائه کند تا از تعطیلی آموزش در زمان تعطیلی مدارس، جلوگیری شود. 

سید علی آقازاده با بیان اینکه خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان در مدارس نگران هستند و این نگرانی کاملاً طبیعی است، گفت: اولیای دانش‌آموزان مطمئن باشند که مسئولین مربوطه تلاش می‌کنند تا مشکلات را به حداقل رسانیده و با برنامه‌های مختلف ازجمله شیفتی کردن، آموزش در فضای مجازی و آموزش حضوری در مدارس زیر پنجاه نفر از نگرانی خانواده‌ها بکاهند. 

تصمیمات متناقض آموزش‌وپرورش 

جبار کوچکی نژاد دیگر نماینده رشت نیز معتقد است در نظام آموزشی کشور تناقضاتی وجود دارد و طبق تصمیم ستاد ملی کرونا هرگونه تجمع ازجمله دانش‌آموزان در مدارس آسیب‌زا است لذا شایسته است نظام آموزشی کشور قوانین بازگشایی مدارس را بر اساس وضعیت استان‌ها وضع کند و خانواده‌ها را دچار نگرانی نکنند. 

 

رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی 

استاندار گیلان نیز در آئین افتتاح سال تحصیلی جدی در مدرسه شاهد با بیان اینکه همچنان نیازمند کوشش معلمان و اولیای مدارس برای انجام فعالیت آموزشی باوجود کرونا هستیم، گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی به‌منظور انجام این فعالیت همراه با ویروس کرونا انجام‌گرفته و پروتکل‌های بهداشت سخت‌گیرانه‌ای طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است. 

ارسلان زارع با تأکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت سخت‌گیرانه در مدارس انجام می‌شود، افزود: طراحی و انجام شیوه‌نامه سخت بهداشتی بیانگر اهمیت فرایند آموزش و نیز سلامت فرزندان این کشور به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است. 

لزوم توجه به دغدغه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان 

دغدغه اولیای دانش‌آموزان صرفاً مربوط به مدارس نمی‌شود بلکه رعایت پروتکل‌ها در سرویس مدارس و چگونگی فرایند ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با توجه به شیفتی کردن مدارس از موضوعاتی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود، لذا شایسته است مسئولان مربوطه با در نظر گرفتن تمام موضوعات، به استقبال سال تحصیلی جدید بروند و نگرانی خانواده‌ها در بعد سلامتی و در بعد آموزشی را از بین ببرند. 

به گزارش فارس، در سال تحصیلی جدید تاکنون ۳۶۸ هزار و ۸۲۱ دانش‌آموز در استان گیلان نام‌نویسی کردند که از این تعداد، ۳۱ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز پایه اول، ۳۱ هزار و ۶۹۹ دانش‌آموز پایه هفتم و ۲۸ هزار و ۹۱۲ دانش‌آموز پایه دهم و ۲۷ هزار و ۲۴۶ نوآموز پیش‌دبستانی در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می‌شوند.

 انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول