اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

موزه جشنواره فیلم کودک و نوجوان تاسیس می‌شود/ انمیشن‌های ایرانی در راه بلغارستان

فراخوان نوبت اول تأسیس موزه و مرکز اسناد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد.

موزه جشنواره فیلم کودک و نوجوان تاسیس می‌شود/ انمیشن‌های ایرانی در راه بلغارستان

به گزارش خبرنگار فارس به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با انتشار یک فراخوان ضمن اعلام «تأسیس موزه جشنواره فیلم کودک و نوجوان» از هنرمندان و فعالان سینمای کودک، دوستداران جشنواره، شرکت‌کنندگان در المپیاد فیلمسازی، خبرنگاران و منتقدان سینمایی دعوت کرد تا در ایجاد این موزه مشارکت کنند.

بر اساس این خبر، در فراخوان نوبت اول تأسیس این موزه آمده است: جشنواره تخصصی فیلم کودک و نوجوان ایران، به عنوان قدیمی‏‌ترین جشنواره‏ فیلم کودک و نوجوان منطقه، در حالی سی و سومین دوره‏ خود را آغاز می‏‌کند که بحران کرونا و پیامدهای آن، بیش از پیش ما را با خاطرات و میراث خود مواجه کرده، و فاصله‏‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه، ارزش یادگاری‏‌های قدیم و روزگار گذشته را بیش از همیشه نزد ما برجسته ساخته است.

به همین مناسبت و‌ همزمان با یکصد و بیست سالگی سینمای ایران، به منظور گردآوری، حفظ و نگهداری خاطره‌های تاریخی، به عنوان منبع مهم درک تاریخ معاصر سینما، از هنرمندان، خبرنگاران و منتقدان سینمایی، دوستداران جشنواره، فعالان سینمای کودک و نوجوان، شرکت کنندگان در المپیاد فیلمسازی نوجوانان، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان و عموم مخاطبان ادوار مختلف این جشنواره دعوت می‌شود با مشارکت در فراخوان نوبت اول، تصاویر اسناد و خاطرات مربوط به ادوار مختلف این رویداد سینمایی (خاطره، سند، عکس و فیلم شامل خاطرات دوران مختلف برگزاری جشنواره، اسناد و دست‌نوشته‌ها شامل نامه‌ها و سایر برجای مانده‌ها، نوارهای صوتی و تصویری‌ از افتتاحیه و اختتامیه، جلسات نقد و بررسی و عکس هنرمندان و رویدادهای جنبی جشنواره) را جهت نگهداری و معرفی در مرکز اسناد و موزه جشنواره، تا پایان شهریور ۹۹، به پست‌الکترونیکیoffice@icff.ir (پست‌الکترونیکیoffice@icff.ir) ارسال نمایند.

در این فراخوان آمده است: به ارائه‌کنندگان اسناد و خاطره‌های برگزیده پس از بررسی جوایزی نفیس اهدا می‌شود. ضمن آن که سند و خاطره با نام ارائه‌کننده در پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره منتشر خواهد شد.

*انیمیشن‌های ایرانی در راه بلغارستان 

دو عنوان از پویانمایی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بین‌المللی گلدن کوکر ۲۰۲۰ بلغارستان راه پیدا کردند.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن کوتاه «قهرمان» به کارگردانی کیانوش عابدی و «ماهی‌گیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی عنوان این ۲ پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در جشنواره «گلدن کوکر» بلغارستان حضور دارند.

این ۲ پویانمایی که از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کمتر از ۱۰ دقیقه این جشنواره با ۴۸ فیلم دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انیمیشن «قهرمان» اولین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه این جشنواره تجربه می‌کند.

فیلم‌های کمتر از یک دقیقه، فیلم‌های کمتر از ۱۰ دقیقه، فیلم‌های ۱۰ تا ۴۵ دقیقه، فیلم‌های دانشجویی، فیلم بلند، فیلم‌های سریالی، تبلیغاتی، فیلم‌های کودکان، فیلم‌های محیط زیستی و موزیک ویدئو از جمله بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره گلدن ‌کوکر هستند.

هر ساله جوایزی به فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه اهدا می‌شود که در دور دهم این جشنواره، انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون برنده بهترین فیلم کوتاه کودکان شد.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلدن کوکر» که از سال ۲۰۱۰ در بلغارستان شروع به فعالیت کرده است، نقش مهمی در صنعت انیمیشن ایفا می‌کند و از سوی انیماتورهایی که خود، تهیه کننده هستند برنامه‌ریزی و اداره می‌شود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلدن کوکر» از ۱۱ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ برابر با ۱ تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول