اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در چهار کشور جنگ‌زده جهان

دبیرکل سازمان ملل هشدار داده که کشور‌های یمن، کنگو، نیجریه و سودان در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار دارند.

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در چهار کشور جنگ‌زده جهان

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل هشدار داده که کشور‌های جنگ‌زده یمن، کنگو، نیجریه و سودان در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار دارند. 

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح»، گوترش روز جمعه در اظهاراتی خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، بر اساس گزارش سالانه ۲۰۲۰ در مورد بحران غذایی و تحلیل‌هایی که اخیراً در مورد امنیت غذایی در جهان ارائه شده‌اند، گفت که این چهار کشور بزرگترین بحران غذایی در جهان را دارند.

وی در اظهارات خود که خبر‌گزاری آسوشیتدپرس آنها را منتشر کرده همچنین گفت که بودجه‌رسانی به منظور کمک به این کشور‌ها بسیار کم شده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود: «همین حالا باید اقدامی صورت گیرد. مردم جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، شمال شرق نیجریه و جنوب سودان بار دیگر با [خطر] ترسناک بی‌تأمینی غذا و احتمالاً‌ قحطی شدید روبه‌رو هستند.»

گوترش گفت کشور‌های جنگ‌زده دیگر از جمله سومالی، بورکینا فاسو و افغانستان به طور مشابه‌ای شاهد چنین بحرانی خواهند بود.

وی همچنین گفت که قحطی و گرسنگی در این کشور‌ها با فجایع طبیعی، افت اقتصادی و بحران بهداشت عمومی وخیم‌تر شده و بیماری کووید-۱۹ نیز به بدتر شدن این وضعیت کمک می‌کند.

«دیوید بیزلی»، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود، قحطی در بدترین حالت ممکن، در حدود ۳۶ کشور به وجود خواهد آمد.

به گفته وی، ۱۰ کشور از کشورهای مورد ذکر با داشتن بیش از یک میلیون گرسنه، هم‌اکنون هم با قحطی مواجهند.

بیزلی در این زمینه گفته بود: «در حالی که با همه‌گیری کووید-۱۹ مبارزه می‌کنیم، در آستانه همه‌گیری گرسنگی قرار داریم. همچنین این خطر جدی وجود دارد که انسانهای بیشتری به دلیل تاثیر اقتصادی کووید-۱۹ جان خود را از دست بدهند، تا خود ویروس.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول