اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اشتغال بیش از 75 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی گلستان/ دبیرخانه جشنواره ملی حرکت در گلستان مستقر شد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با اشاره به اینکه شغل 40 درصد دانش‌آموختگان متناسب با مدرک تحصیلی است، گفت: بیش از 75 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی گلستان دارای شغل هستند.

اشتغال بیش از 75 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی گلستان/ دبیرخانه جشنواره ملی حرکت در گلستان مستقر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیراحمد دهقانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین متولی نظام آموزش مهارتی در کشور است که با هدف تربیت نیروهای ماهر شکل گرفت و به دنبال تربیت نیروهای کارآفرین و کارفرما است.

وی با تاکید بر اینکه مدرک به تنهایی نمی‌تواند معرف شغل پیدا کردن باشد، تصریح کرد: افراد باید در کنار مدرک از مهارت کافی برخوردار باشند تا شاهد افراد کارآفرین و کارفرما در جامعه باشیم که این مهم با تلفیق علم و کاربرد تبدیل به کارآفرینی می‌شود.

* توجه خانواده‌ها به آموزش‌های مهارتی خیلی زیاد نیست

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با اشاره به اینکه محوریت و رسالت آموزشی بر مبنای مهارت و فناوری‌های خاص است، افزود: ما افراد بهره‌بردار را تربیت می‌کنیم که بتواند به صورت کاردان‌های فنی و حرفه ای و یا کارشناسان فنی و حرفه‌ای مشغول به کار شود.

دهقانی با بیان اینکه متاسفانه توجه خانواده‌ها به آموزش‌های مهارتی خیلی زیاد نیست، گفت: که ارزیابی بر اساس آمار و پرسشنامه‌های واقعی به دست آمده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی تنها زیر نظامی است که کاملاً رشته‌های آن کاربردی و ۶۰ درصد واحدهای درسی آن عملی است، دروسی مانند کاربینی و کارورزی داریم که دانشجو مهارت خاص را فرا می‌گیرد.

*رشته‌های تحصیلی منطبق بر نیازهای شغلی است/ تربیت دانش‌آموختگان در رفع نیاز بازار کار

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان ادامه داد: اشتغال جوانان در دانشگاه علمی کاربردی بسیار مهم است طرحی داریم که بعد از دو سال فرد تبدیل به کاردان می‌شود تا بتواند جذب بازار کار شود.

دهقانی با اشاره به حمایت دانشگاه از ایده‌های خلاقانه گفت: در این زمینه وام‌های قرض الحسنه به افراد می‌دهیم تا مشاغل جدید تولید شود.

وی با بیان اینکه از دهم و یازدهم شهریور ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی شروع شده و تا یک هفته ادامه دارد از رسانه‌ها خواست تا تبلیغ مهارت کنند و افزود: رشته‌های تحصیلی کاملا منطبق بر نیازهای شغلی است و دانش آموختگان برای رفع نیازهای بازار کار تربیت می‌شوند.

* در استان گلستان ۴۹ مدرس خبره با تأیید هیئت ممیزه وجود دارد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با اشاره به فعالیت مدرسان در دو بخش ابراز کرد: در برخی زیر نظام‌ها مدرسان آموزشی دروس نظری را ارائه می‌دهند، مدرسان خبره هم داریم که زمینه‌ساز پیوند دانشجویان با کسب و کار می‌شوند.

دهقانی تاکید کرد: خبره‌های ما فوق‌لیسانس ندارند اما در آموزش واحدهای عملی تبحر خاصی دارند، این افراد برای تدریس تا تهران می‌روند و مصاحبه می‌شوند.

به گفته وی؛ اکنون در استان گلستان ۴۹ مدرس خبره با تأیید هیئت ممیزه وجود دارد، بیش از ۶۰۰ مدرس نظری در استان فعال هستند که آموزش‌های ضمن خدمت فرا گرفتند.

*شغل 40 درصد دانش‌آموختگان متناسب با مدرک تحصیلی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با بیان اینکه در استان ۱۲ مرکز آموزش علمی-کاربردی وجود دارد، گفت: عمده آموزش‌های ما در جوار صنعت و محیط کار اتفاق می‌افتد، این مراکز در گنبدکاووس و گرگان عمدتاً مستقر هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه هر دو سال یکبار برنامه‌های درسی مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا نیاز روز را برطرف کند، افزود: در وضعیت زرد کرونایی، مراکز علمی کاربردی در استان آموزش‌های عملی را به صورت فشرده و بصورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه شغل ۴۰ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه با مدرک تحصیلی‌شان متناسب است، گفت: بیش از ۷۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی گلستان دارای شغل هستند.

*دانشگاه علمی کاربردی گلستان میزبان «جشنواره ملی حرکت»

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان افزود: «جشنواره ملی حرکت» یک جشنواره کشوری است که امسال دبیرخانه این جشنواره ملی در استان گلستان مستقر است که امیدواریم آثار خوبی از کشور داشته باشیم.

دهقانی ادامه داد: این جشنواره هر سال برگزار می‌شود وزارت علوم برای دانشگاه‌های کشور اعم از پیام نور، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان و ... این جشنواره را می‌گذارد، هدفشان به نمایش گذاشتن دستاوردهای دانشجویان در حوزه‌های مختلف اختراعات، پژوهش‌های کاربردی و نشریات است.

به گفته وی؛ آثار ارسالی پس از دریافت داوری می‌شوند، این جشنواره بین دانشجویان  رقابت ایجاد خواهد کرد و آثار قابلیت راهیابی به مرحله بین‌المللی را خواهند داشت.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول