اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پایگاه «اطفای حریق» منطقه زاگرس در اورامانات راه‌اندازی شد

پایگاه دوم اطفای حریق جنگل‌های زاگرس در منطقه روانسر و در کنار مجموعه تاریخی قوری قلعه افتتاح شد.

پایگاه «اطفای حریق» منطقه زاگرس در اورامانات راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پایگاه دوم اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع منطقه زاگرس به نام شهدای طبیعت اورامانات با حضور فرماندار روانسر، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از مدیران و فعالان محیط زیستی و دوستداران منابع طبیعی افتتاح شد.

این پایگاه در کنار مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه شهرستان روانسر ایجاد شده و به منظور اطفای حریق جنگل ها و مراتع شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی راه‌اندازی شده و در صورت نیاز بخش‌هایی از شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و اسلام آبادغرب را پوشش می‌دهد.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می‌دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

انتهای پیام/ح
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول