اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشتیانی: نقش مدیریت در از دست رفتن جام مهم است/ بازگشت استراماچونی انحرافی است، مربی ایرانی می‌آورند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: این باشگاه یک جام را به دلیل حواشی سنگین و بار روانی که در طول هفته گذشته تحمل کرد از دست داد.

آشتیانی: نقش مدیریت در از دست رفتن جام  مهم است/ بازگشت استراماچونی انحرافی است، مربی ایرانی می‌آورند

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شکست استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: من بازی را جسته و گریخته دیدم، اما انصافا تراکتور شبیه تیم‌های عربی بازی کرد و این موضوع در 15 دقیقه آخر بسیار مشهود بود.

وی افزود: بازی خوبی انجام شد و استقلال هم خوب بازی کرد و موقعیت‌های بسیار خوبی خلق شد، اما صادقانه می‌گویم این تیم خوش‌شانس نبود. استقلال شایستگی قهرمانی را داشت و اتفاقات و مسائل حاشیه‌ای که مدیریت ایجاد کرد این تیم را به سمت حواشی کشاند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: این همه حاشیه قبل از فینال جام حذفی نباید ایجاد می‌شد و باید این واقعیت را پذیرفت که حواشی در همان نیمه اول که شروع کار بود استقلال را خلع سلاح کرد. در قدیم می‌گفتند مدیریت 40 درصد و کادر فنی و بازیکنان 60 درصد در موفقیت و ناکامی نقش دارند، ولی در حال حاضر شرایط کاملا برعکس است و اتفاقا این مدیریت است که بیشتر از کادر فنی و بازیکنان نقش دارد.

آشتیانی تأکید کرد: مدیر هوشمند، کارآمد و با درایت باید سعی کند تیم و باشگاه را به سمتی ببرد که کمترین حواشی را تجربه کند. صادقانه می‌گویم استقلال یک جام را به دلیل حواشی سنگین و بار روانی که در طول هفته گذشته تحمل کرد از دست داد. در این زمینه نقش مدیریت حائز اهمیت است، مجیدی و کادر فنی و بازیکنان زحمات خود را کشیدند، اما امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد.

وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه کنید که اگر استقلال قهرمان هم می‌شد باز هم این انتقادات وجود داشت و این انتقادات به خاطر شکست این تیم در فینال جام حذفی نیست. دیگر زمان تجربه‌اندوزی تمام شده و این نیست که بگوییم اتفاقات رخ داده یک تجربه بود. متأسفانه یک عده تا هر اتفاقی که رخ می‌دهد می‌گویند می‌خواستیم تجربه کسب کنیم یا این هم یک تجربه بود، اما تا کی؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال یادآور شد: مدیرعامل استقلال پیش از این اعلام کرده بود که برای کاهش مطالبات استراماچونی راهی ایتالیا شده است، خیلی‌ها این حرف او را باور نکردند اما من به عنوان یک هوادار و نه چیز دیگر حرف او را باور می‌کنم، اما می‌شد این شرایط را طوری مدیریت کرد که این همه حواشی برای استقلال ایجاد نشود و البته یک جام به راحتی آن هم در شرایطی که این تیم، پرسپولیس را شکست داده از دست نرود.

آشتیانی در خصوص این که این باشگاه با اطلاعیه رسمی اعلام کرده با فرهاد مجیدی قطع همکاری شده و مسؤولان در تدارک بازگشت استراماچونی هستند عنوان کرد: تا جایی که من می‌دانم فرهاد مجیدی یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و با توجه به این که مدیرعامل باشگاه رسماً در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد استعفای کتبی و رسمی از سرمربی ندیده است طبیعتا این اطلاعیه به منزله برکناری سرمربی محسوب می‌شود و باشگاه باید خسارت برکناری مجیدی را هم پرداخت کند.

وی یادآور شد: باشگاه استقلال اطلاعیه رسمی داد که مجیدی در اینستاگرام استعفا داده و نه به هیأت مدیره و به مدیرعامل، بنابراین وقتی اطلاعیه رسمی می‌دهند حتماً او را برکنار کرده‌اند. نکته عجیب دیگر در اطلاعیه باشگاه استقلال وعده بازگشت استراماچونی است. وقتی فدراسیون فوتبال می‌گوید باشگاه‌ها نمی‌توانند مربی خارجی بیاورند و وزارت ورزش هم از این موضوع حمایت می‌کند، مشخص نیست باشگاه استقلال چرا چنین اطلاعیه‌ای صادر کرده است. این یک پارادوکس است و باید مورد بحث قرار بگیرد. با توجه به اتفاقاتی که در مورد مارک ویلموتس پیش آمده و همچنین مشکلاتی که برای پرداخت مطالبات استراماچونی پیش روی باشگاه استقلال است، باید دید این باشگاه در ابتدا از چه راهی می‌خواهد این مربی را جذب کند و دوم این که چگونه مقابل قانون فدراسیون فوتبال راه حل پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد: بعید نیست استدلال مسؤولان باشگاه استقلال این باشد که ما با استراماچونی از قبل قرارداد داشتیم، اما وقتی باشگاه استقلال با یک مربی قطع همکاری کرده و برای مربی جدیدش کارت مربیگری دریافت کرده، یعنی استراماچونی باید قرارداد جدید منعقد کند و این مربی نمی‌تواند به ایران برگردد. من مخالف یا موافق بازگشت استراماچونی به ایران نیستم اما سوالم این است که مسؤولان باشگاه استقلال چطور می‌خواهند پاسخ قانون را بدهند. در انتهای صحبت‌هایم اشاره می‌کنم که باشگاه استقلال در نهایت به مربی ایرانی رو خواهد آورد و بحث بازگشت استراماچونی یک نکته انحرافی و یک رفتار پوپولیستی برای عبور از این شرایط است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول