اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

باشگاه استقلال مقابل قانون ضدفساد!/ پوپولیسم و هوادارفریبی به سبک سعادتمند

باشگاه استقلال درحالی در اطلاعیه شب گذشته خود از رایزنی با مربی ایتالیایی خبر داد که بارها مسئولان فوتبال کشور اعلام کردند وی و هیچ خارجی دیگری نمی توانند در ایران فعالیت کنند.

باشگاه استقلال مقابل قانون ضدفساد!/ پوپولیسم و هوادارفریبی به سبک سعادتمند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، به طور صریح و واضح از سوی سازمان لیگ و و از سوی مقامات ارشد فوتبال تاکید شد باشگاه ها در فصل آینده با توجه به پرونده های متعدد تیم های ایرانی در فیفا بابت قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی حق جذب مربی و بازیکن خارجی را ندارند و باشگاه ها فقط می توانند از بازیکنان و مربیان فعلی خارجی خود استفاده کنند.

حتی مربیان و بازیکنان خارجی در صورت اتمام قرارداد و عدم تمدید آن با باشگاه خود به باشگاه دیگری در لیگ ایران بروند اما با وجود همه این تاکیدات باشگاه استقلال در اقدامی عجیب شب گذشته بعد از باخت در جام حذفی و از دست دادن جام قهرمانی اعلام کرد از همان شب گذشته رایزنی برای بازگشت استراماچونی مربی نیم فصل اول فصل گذشته را آغاز کرده است. 

احمد سعادتمند مدیرعامل آبی ها درست قبل از دربی و بدون اینکه مسئولان وزارت ورزش در جریان سفر او باشند، راهی ایتالیا شد. ابتدا باشگاه استقلال اعلام کرد این سفر برای رایزنی با این مربی در خصوص شکایتش از باشگاه است اما بعدا مشخص شد هدف از این سفر مذاکره با این مربی ایتالیایی برای بازگشت به جمع آبی پوشان است و تناقضات عجیبی آشکار شد. 

سعادتمند که به طور کلی در مدیریت خود در این باشگاه نشان داده به صحبت های پوپولیستی علاقه دارد و توانایی مدیریت راهبردی ندارد، در یک حرکت عوام فریبانه دیگر دست روی نقطه ای گذاشته که می داند برخی هواداران استقلال از آن حمایت می کنند و با این حرکت به دنبال مقبولیت عمومی برای خود است.

مدیریت باشگاه استقلال در یک حرکتی باورنکردنی، گویی خود را به راه دیگری زده و با وجود همه مصاحبه های مسئولان فوتبال کشور مبنی بر منتفی بودن بازگشت استراماچونی به ایران با توجه به فسخ قرارداد این مربی باز هم در شب باخت آبی پوشان اعلام به مذاکره با سرمربی اسبق این تیم دادند. 

این کج دهانی باشگاه استقلال به قانونی که سازمان لیگ برای فصل جاری در جهت مبارزه با دلالی و فساد در نظر گرفته، ریشه در چه دارد؟ چرا سعادتمند به همین راحتی با احساسات هواداران بازی می کنند؛ نکته مهمی است که مدیران این باشگاه در قبال پاسخگویی به آن باید خود را موظف بدانند. 

آندره آ استراماچونی درست در روزهایی که استقلال اوج گرفته بود، به ناگهان مسائل مختلف از جمله مالی را بهانه کرد و بدون حتی برگزاری جلسه ایران را ترک و به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کرد. 

حال چطور مدیران استقلال به همین راحتی خود را به آن راه زده و صحبت از ادامه رایزنی ها طبق قرارداد قبلی می کنند؟ کدام قرارداد؟ قراردادی که فسخ شده و مرد ایتالیایی حتی بابت مطالباتش به فیفا شکایت کرده؟ به نظر می رسد باشگاه استقلال یا به دنبال قصه دیگری است و می خواهد ذهن ها را به سمت استراماچونی ببرد یا مدیران این تیم ظاهرا وقت اضافه دارند تا همین طور روزها از پی هم بگذرد و فرصت ها برای آبی ها از بین برود. 

در روزهایی که پرسپولیس بخش مهمی از یارگیری خود را کرده و قاعدتا برنامه ریزی های تمرینی این تیم برای فصل آینده روشن است، استقلال درگیر حواشی خودساخته ای است که معلوم نیست چه وقت زمان آن می رسد تا وزارت ورزش این باشگاه را از دست آنهایی که به دنبال نمایش برای خود و صفحات مجازی شان هستند نجات دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول