اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

«شاد» امن است/ عرضه رایگان سیمکارت شاد از هفته آینده

مسؤول شبکه آموزشی دانش‌آموزان گفت: «شاد» امن است و کاربر غیرشناسایی شده نداریم.

«شاد» امن است/ عرضه رایگان سیمکارت شاد از هفته آینده

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید حسن الحسینی مسؤول شبکه آموزشی دانش‌آموزان در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب در حمایت از «شاد»، اظهار کرد: در ابتدا از اقدام شجاعانه رئیس جمهور در رایگان کردن شاد، کمال تشکر را دارم.

وی افزود: بر اساس آمار یونسکو، در شرایط کرونا تحصیلات ۹۰ درصد دانش‌آموزان در دنیا دگرگون شده است و یک تحول آموزشی بزرگ در حال وقوع است و در ایران توانستیم تداوم آموزش را کنترل کنیم.

الحسینی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال کیفیت آموزش‌هاب مجازی هستیم، ادامه داد: در نسخه جدید، «شاد» تعاملی‌تر شده است و محتوای آموزشی استاندارد در آن بارگذاری شده است؛ همچنین معلمان و دانش‌آموزان صفحه شخصی خود را خواهند داشت؛ امکانات لایو و زنده نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه خدمات پایه شاد همگانی و رایگان است، افزود: شاد، فضای امنی است و کاربر غیر شناسایی شده نداریم؛ سیستم پشتیبان برای این کار مطمئن است.

مسؤول شبکه  آموزشی دانش‌آموزان با بیان اینکه امکان ارائه فعالیت‌های فوق برنامه هم هست، تصریح کرد: هنوز افزوده‌ها اضافه نشده است و به مرور بر اساس بخشنامه مشارکت خصوصی، اضافه می‌شود و کار با رقبا و برای آنها ساده و مرتفع خواهد شد. 

اخوان مدیرعامل همراه اول نیز گفت: در شرایط کرونا و حس مسؤولیت با آموزش و پرورش همکاری را آغاز کردیم و برای ۱۵ سال متهعد شده‌ایم که از این اپلیکیشن حمایت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال که شاد شروع به کار کرد ۱۰ میلیون نفر عضو شدند، افزود: حجم پهنای باند شاد، با یکی از نرم‌افزارهای خارجی که در کشور فعالیت می‌کند، برابری می‌کند.

اخوان با بیان اینکه ترافیک اینترنت شاد برای همه استفاده کنندگان رایگان است، گفت: سیمکارت شاد از هفته آینده به صورت رایگان عرضه می‌شود؛ البته برخی فکر می‌کنند باید سیمکارت جدید بگیرند اما نیاز نیست و می‌توان شاد را روی هر سیمکارتی نصب کرد.

محمود حبیبی مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: در گذشته پروژه‌هایی نظیر هوشمندسازی مدارس آغاز شد اما سرعت آن آرام بود که کرونا، سرعت کار را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه از نظر فناورانه، بزرگترین تیم اجرایی را در کشور داریم، افزود: تیم ۹۰۰ نفره از کارشناسان فناوری داریم که کارشناسان ادارات هستند که گرد هم آوردیم و آموزش‌های لازم را ارائه دادیم.

حبیبی با اشاره به اینکه تیم ۲ هزار نفره از معلمان نیز خواهیم داشت، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص رشته فناوری در مجموع پرسنل آموزش و پرورش وجود دارد که می‌تواند کمک به پیشبرد اهداف باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول