اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعطیلی کامل کسب و کارها راه حل کرونا نیست

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت فعالیت واحدهای مختلف صنفی، تولیدی، خدماتی و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تعطیلی کامل کسب و کارها، مشکلات را دوچندان می‌کند و بر این اساس، نه معیشت مردم را نادیده می‌گیریم و نه سلامت آن ها را.

تعطیلی کامل کسب و کارها راه حل کرونا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید بر اهمیت برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان ابراز کرد: این جلسات، نقش بسیار مهمی در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های مهم استان دارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع کرونا در کشور گفت: این بیماری منحوس، زیست بوم جامعه انسانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع تر شاهد نابودی این ویروس از دنیای بشریت باشیم.
 
وی همچنین اظهار کرد: کرونا تمام نشده و تا زمانی که درمان قطعی برای این بیماری، پیدا نشده باید به زندگی مسالمت آمیز با آن عادت کرده و پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنیم.

پورمحمدی در ادامه با تاکید بر ضرورت فعالیت واحدهای مختلف صنفی، تولیدی، خدماتی و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: تعطیلی کامل کسب و کارها، مشکلات را دوچندان می‌کند و بر این اساس، نه معیشت مردم را نادیده می‌گیریم و نه سلامت آنها را.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: مردم ایران در طول چهل سال گذشته و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همواره شاهد فشارهای مختلف از سوی دشمنان بوده است که با همدلی و مقاومت، این فشارها را یکی پس از دیگری به فرصت‌های پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کرده است.
 
پورمحمدی از جوانان به عنوان نیروهای پیش برنده جامعه نام برد و افزود: هنرمردان بزرگ، مدیریت در شرایط سخت است و ما امروز در شرایط سختی قرار داریم. به امید خداوند متعال و با ایستادگی در برابر بدخواهان و زورگویان، این برهه حساس را نیز با سربلندی و موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت. در طول تاریخ نشان داده ایم که هر موقع همدل بوده ایم بر مشکلات فائق آمده و به توفیق رسیده‌ایم و غرب و جامعه اروپایی به زعم خودشان عرصه بالندگی را بر ما تنگ کرده اند.

وی با تاکید بر مهم شمردن ورزش در زندگی امروزی، گفت: آینده بازتابی از رشد و به ثمر نشستن استعدادهای امروز این مرز و بوم است و در موضوع همت جوانانه و کمک مومنانه با فرمایش رهبر معظم انقلاب، جوانان ورزشکار و برتر استان به میدان آمده و با درآمد اندک خود الگوسازی کردند.

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: ۳۴ تیم توسط شهرداری های سراسر کشور اداره می شوند اما تیم های شهرداری تبریز به سهولت از گردونه رقابت در رشته های مختلف بیرون رفتند و ورزشکاران دختر و پسر آذربایجان شرقی در سایر استان ها به فعالیت ورزشی خود ادامه می دهند.
 
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در گزارشی از فعالیت های جامعه ورزش در ایام کرونا گفت: از ۱۵۷ هزار نفر ورزشکار فعال در حوزه ورزش همگانی استان فقط ۱۰ نفر مبتلا داشتیم که بهبود یافتند.
 
ابراهیم فیروزی افزود: ۱۵۰ باشگاه از یک هزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی فعال در استان مجبور به تعطیلی باشگاه شدند و یک هزار و ۲۰۱ باشگاه استان در سامانه اعطای وام به باشگاه های ورزشی ثبت نام کرده اند.
 
وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا، هشت هزار و ۴۳۱ نفر به صورت تمام وقت و ۶ هزار و ۱۸۹ نفر به صورت پاره وقت در یک هزار و ۲۰۱ باشگاه ورزشی استان فعالیت دارند که این آمار با کاهش هشت درصدی نسبت به قبل از کرونا مواجه است در حالی که این تعداد قبل از کرونا ۱۳ هزار نفر بود.
 
فیروزی افزود: هزار و ۱۲ باشگاه در سامانه وام وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده اند و ۷۲۵ مورد در سامانه کارا و این درحالی است که ۱۵۰ باشگاه موفق به اخذ وام شده اند.
 

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول