اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ابهام در واگذاری سرویس مدارس از آموزش و پرورش به شهرداری در سال تحصیلی کرونایی

انتقال مدیریت سرویس مدارس از سازمان دانش‌آموزی به شهرداری شیراز و تعیین نرخ کرایه سرویس در سال جاری چالش‌برانگیزترین موضوع ۱۴۸‌مین جلسه علنی شورای شهر شیراز با سه دستور کار بود.

ابهام در واگذاری سرویس مدارس از آموزش و پرورش به شهرداری در سال تحصیلی کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، لایحه افزایش نرخ سرویس مدارس با پیشنهاد شهرداری و تصویب کمیسیون حمل و نقل با اعمال ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وارد صحن علنی شورای شهر شیراز شد و با چهار مخالف مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

شهردار و اعضای کمیسیون حمل‌و‌نقل شورا با بیان این دلیل که به جهت شرایط خاص امسال درباره بازگشایی مدارس و کاهش تعداد دانش‌آموزان در هر خودرو به دلیل شیوع کرونا رانندگان رغبتی به ثبت‌نام جهت سرویس مدارس نداشته همچنین به جهت غیرحضوری بودن یا تعطیلی مدارس در طول سال درآمد چندانی برایشان حاصل نمی‌شود، افزایش ۳۵ درصدی را ضروری دانستند.

این در حالی است که اعضای مخالف با این لایحه ۳۵ درصد را رقم بالایی برای افزایش دانستند به گونه‌ای که اگر میانگین نرخ سرویس در سال گذشته ۹۰۰ هزار تومان باشد، با لحاظ این افزایش ۳۱۵ هزار تومان بر این مبلغ اضافه می‌شود آن هم در شرایطی که مشخص نیست دانش‌آموز در طول سال چقدر از سرویس استفاده خواهد کرد!

در نهایت و پس از کشمکش‌های بسیار، با کسب ۱۰ رای موافق، افزایش ۳۵ درصدی نرخ سرویس مدارس بر اساس نوع و کیفیت خودرو، مسیر حرکتی و مواردی از این قبیل مصوب شد.

در این راستا سخنگوی شورای شهر ضمن اعتراض نسبت به محول کردن مدیریت سرویس مدارس به شهرداری گفت: سال‌های پیش که اوضاع درآمد سرویس مدارس مناسب بود پولش به جیب آموزش و پرورش می‌رفت اما امروز که اوضاع مدارس نابسامان است و سرویس‌ها راغب به ثبت‌نام نیستند، مدیریت به گردن شهرداری و شورا افتاده است.

سعید نظری افزود: بنده به عنوان ولی یک دانش‌آموز با این نرخ‌ها لرزه به اندامم می‌افتد چه رسد به خانواده‌هایی که دو تا سه دانش‌آموز دارند!

در ادامه جلسه، بررسی لایحه شهرداری شیراز برای مساعدت به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به جهت برگزاری نمایشگاه دائمی موزه دفاع مقدس، در دستور کار قرار گرفت و با رای موافق اعضا به تصویب رسید و به شهرداری اجازه داده شد مبلغ یک میلیارد ریال به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مساعدت کرده و به منظور جلوگیری از موازی‌کاری، همه برنامه‌های اجرایی مربوط به حوزه دفاع مقدس با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام شود.

دیگر لایحه شهرداری شیراز درباره پرداخت مبلغ ۹۳ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال به خانواده «حمید منصوری» راننده درگذشته دستگاه آبپاش سازمان عمران بابت هزینه‌های کفن و دفن نامبرده بود که پس از بررسی به تصویب اعضا رسید و به موجب آن به شهرداری اجازه داده شد این مبلغ را از محل ماده ۱۷ بودجه سال ۹۹ به خانواده وی پرداخت کند.

انتخاب نماینده شورا در شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز و نیز کمیته فنی کمیسیون ماده

پنج قانون شورای عالی شهرسازی و معماری، برای سال چهارم دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز با معرفی «ابراهیم صبوری» همراه بود. با توجه به انصراف «ابراهیم صبوری» از عضویت در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی «نوذر امامی» به عنوان نماینده شورا در این بخش معرفی شد.

در این جلسه که مدیرکل میراث فرهنگی فارس میهمان آن بود، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان شهرداری، شورای اسلامی شهر شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه مربوط به تکمیل پروژه‌های تاریخی به ویژه در بافت فرهنگی و تاریخی شیراز بود که به گفته امیری، منجر به رونق فضای گردشگری در این بافت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین با اشاره به آسیب ۶۰۰ میلیارد تومانی تنها در سه ماهه اول شیوع کرونا به بخش خصوصی حوزه گردشگری و کاهش اقامت در هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های استان از ۵۰ درصد به زیر ۱۰ درصد همچنین تعطیلی دفتر خدمات مسافرتی، خواستار بخشودگی بخشی از عوارض و مالیات این صنف شد.

انتهای پیام/ ن/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول