اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

معلم را باید در دانشگاه ساخت نه با آزمون جذب کرد/ تحریف جریان آموزش با سند ۲۰۳۰

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب گفت: دولتمران چه زمانی می خواهند بفهمند با آزمون استخدامی نمی‌شود معلم جذب کرد! معلم را باید در دانشگاه ساخت، چرا که معلم تمدن ساز است.

معلم را باید در دانشگاه ساخت نه با آزمون جذب کرد/ تحریف جریان آموزش با سند ۲۰۳۰

حسین اسداللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به بینات مقام معظم رهبری در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش گفت: این بیانات و سخنان آب حیاتی بود که در این برهه حساس به آن نیازمند بودیم.

وی افزود: اگر بخواهیم دقیق نگاه کنیم منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در واقع خود یک کلاس چیستی تعلیم و تربیت بود. ایشان در این کلاس سیاست های راهبردی و کلان آموزش و پرورش را تببین کردند. مطالبه ای که متاسفانه به عمد یا جهل آنچنان که باید پیگیری شود و حتی مورد رصد رسانه ها قرار نگرفته تاکید همواره و همیشه ی ایشان بر سند تحول است!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: 9 سال از ابلاغ این سند می گذرد اما زیرنظام های یا برنامه های دقیق اجرایی این سند تکمیل و‌ یا مورد اهتمام قرار نگرفته است. البته در برخی از عرصه های همچون زیر نظام برنامه ی درسی ملی اتفاقات خوبی رقم خورده است.

اسداللهی یادآور شد: اما نکته ای که جای افسوس دارد این است که رهبر عزیز انقلاب از عدم تبیین صحیح ، روشن و واضح این سند در بدنه آموزش و پرورش گلایه می کنند ‌که این واقعا جای مطالبه جدی از وزیر محترم آموزش و پرورش و دولت دارد. اگر چه دولت فعلی با سیاست های خود نشان می دهد اهمییت آموزش و پرورش از برجام و اینستکس کمتر است.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر تاکید مقام عظمی ولایت بر جایگاه و شان معلم ، نظام تربیتی آن و شیوه ی جذب و گزینش آن است. ایشان بارها تاکید کرده اند مجرای ورود آموزش و پرورش فقط باید دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد. دولتمران چه زمانی می خواهند بفهمند با آزمون استخدامی نمی‌شود معلم جذب کرد؟! معلم را باید تربیت کرد و ساخت! چرا که معلم تمدن ساز است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی افزود: نکته ای که رهبری با بصیرتی عالی روشن فرمودند حساسیت ایشان نسبت به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است. متاسفانه عده ای، حتی از دوستان ما به اشتباه به دنبال تضعیف یا جدایی یا ادغام این دانشگاه حساس هستند
در حالی که ما معتقدیم دانشگاه شهید رجایی باید همچون دانشگاه فرهنگیان در سه قطب کشور یعنی مشهد، اصفهان و تبریز صاحب پردیس باشد. این بستر هم اکنون آماده است و فقط کافی‌ست دانشگاه های فنی و حرفه ای در این سه قطب صنعتی به دانشگاه شهید رجایی افزوده شوند.

وی در پایان گفت: همان طور که رهبر عزیز انقلاب فرمودند عده ای نفوذی و به تعبیری کشمیری ها و کلاهی های زمان ما، به دنبال تحریف جریان آموزش به سمت سند ۲۰۳۰ هستند 
لذا بیداری و‌ هوشیاری جنبش های دانشجویی بیش از پیش احساس می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول