اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چاپ هشتم ۶۶ قصه از «هانس‌کریستین‌آندرسن» منتشر شد

کتاب «۶۶ قصه» از هانس کریستین آندرسن با ترجمه پریسا همایون‌روز و تصویرگری محسن حسن پور در نوبت چاپ هشتم روانه‌ بازار کتاب شد.


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «۶۶ قصه» از هانس کریستین آندرسن با ترجمه پریسا همایون‌روز و تصویرگری محسن حسن پور در نوبت چاپ هشتم روانه‌ بازار کتاب شد.

هانس کریستین اندرسن نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس و پدر افسانه‌های نو نیز نامیده می‌شود. او با آمیختن قصه‌های عامیانه با تخیل خود، ۱۶۸ افسانه نو نوشته است.

درخت بلوط سیصد و شصت و پنجمین سال زندگی‌اش را می‌گذراند و بلندترین و تنومندترین درخت جنگل بود؛ به طوری که شاخه‌هایش روی تمام درختان اطراف سایه انداخته بود و در دریا از فاصله دور دیده می‌شد و به همین دلیل راهنمای کشتی‌ها بود.

یک شب قبل از کریسمس درخت بلوط خواب دید که تا آسمان اوج گرفته است و تمام درختان هم‌سطح او به بالا آمده‌اند. او با خود گفت: چنین خوشبختی و سعادتی چگونه ممکن است و کسی در پاسخ گفت: در بهشت هرچیز ممکن است. فردای همان روز طوفانی عظیم درخت بلوط کهن‌سال را از پا درآورد. «آخرین رویای درخت بلوط کهن‌سال» یکی ازداستان‌های مجموعه حاضر اثر هانس کریستین آندرسن ـ نویسنده برجسته دانمارکی در قرن نوزدهم ـ است. عناوین برخی دیگر از داستان‌های کتاب عبارت است از: پیوند دوستی، ملکه برفی، مادر درختی، یقه پیراهن، خانه قدیمی و اندوه.

این کتاب شامل ۶۶ قصه در ۸۴۷ صفحه و جزو کتاب‌های برتر پنجمین جشنواره کتاب‌های برتر انجمن کودک و نوجوان سال ۱۳۸۸ است. انتشارات قدیانی آن را در نوبت چاپ هشتم، تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول