اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رنگ باختن کرونا در سایه عشق به همنوع /پرشدن فاصله کرونایی با مهرخبرنگاران فارس تبریز

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از سر گرفته شد و خبرنگاران خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی بسته‌های معیشتی خود را بین نیازمندان توزیع کردند.

رنگ باختن کرونا در سایه عشق به همنوع /پرشدن فاصله کرونایی با مهرخبرنگاران فارس تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید نیمه‌شعبان و میلاد حضرت بقیةالله‌الاعظم ارواحنا فداه در سخنان زنده و تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، احساس نیاز عمیق و گسترده بشریت امروز به منجی را در طول تاریخ کم‌سابقه خواندند و با تأکید بر معنای حقیقی و سازنده انتظار یعنی «امید و اعتقاد به گشایش و فرج و تحرک و اقدام برای دستیابی به آینده روشن» افزودند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

دقایقی پس از این فرمان رهبر انقلاب، کوچک و بزرگ، خیران و توانمندان، مسئولان و ائمه جمعه و جماعات و سپاه با همراهی بسیج پا به صحنه گذاشتند تا امر رهبری بر زمین نماند.

 

پرشدن فاصله کرونایی با محبت و عشق این بار با طعم خبرنگار

اگر چه شیوع ویروس کرونا در ایران، مراسم‌ عزاداری محرم را تحت تاثیر قرار داد ولی در این میان اکثر مردم تلاش کردند تا با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پرچم آزادیخواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه دارند.

علاوه بر این مردم با ایده‌ها و راه‌حل‌های نو تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و ‌سنت‌های حسنه را برای مقابله با اثرات منفی این ویروس منحوس ترویج دادند.

تعریف همدلی در روزهای کرونایی آذربایجان به ویژه تبریز؛ با بسیاری از مفاهیم تعریف شده از این واژه، در دائره المعارف های رایج جهان تفاوتی فاحش دارد. همدلی یعنی؛ توانایی درک احساسات و دیدگاه‌های دیگران. آدم‌های همدل گرایش به بخشندگیِ بیشتر دارند و نسبت به رفاه دیگران از خود علاقه نشان می‌دهند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده و بی‌بضاعت یکی از این سنت‌های حسنه‌ای است که با شیوع کرونا در بین مردم ایران و آذربایجان‌شرقی بیشتر به چشم می‌‌خورد. 

حالا خبرنگاران خبرگزاری فارس آذربایجان‌شرقی هم با راه‌اندازی پویش احسان حسینی اقدام به تهیه بسته معیشتی در سومین روز شهادت امام حسین(ع) کرده اند تا آنها نیز همانند سایر اقشار مردم سهم اندکی در همدلی و ترویج فرهنگ نوع دوستی داشته باشند.

خبرنگاران فارس آذربایجان‌شرقی اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز ( بسته‌های ۴۰۰ هزار تومانی) کرده و بین افراد مورد نیاز توزیع کردند. 

گفتنی است، این بسته‌های معیشتی شامل چند قلم کالای اساسی بوده نظیر روغن، برنج، رب، تن ماهی، پنیر، شکر، ماکارونی و ... بوده است.

باید اذعان کرد، بخشندگی فقط کمک به یک نیازمند نیست، گاه گذشتن از حق قانونی و طبیعی، خود بزرگترین بخشش است.

در زندگی همه چیز تکرار می‌شود به جز مهربانی، اکنون وقت آن است تا یک بار دیگر این را مرور کنیم و ببینیم که در این بازی زندگی، محبت و نیک‌خواهی است که بر همه چیز پیروز می‌شود و یادمان باشد به محض آرام شدن این طوفان، این کشتی‌ها مهر و عطوفت انسان‌هاست که هدایتگر خانواده‌ها خواهد شد پس بیاییم بر این کشتی سوار شده و یکبار دیگر در این امتحان خودمان را نشان دهیم. 

در پایان باید گفت گاهی خدا می‌خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست...

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول