اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تدوین ۳۰ برنامه استاندارد ملی در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه مجوز سه مرکز تدوین برنامه در استان را گرفته‌ایم که بتوانیم از توان مجموعه نخبگان استان استفاده کنیم گفت: در این راستا ۳۰ برنامه استاندارد ملی در استان تدوین کرده‌ایم که قرارداد ۲۸ مورد آن از سوی سازمان به ما ابلاغ شده است.

تدوین  ۳۰ برنامه استاندارد ملی در همدان

 محمد مددی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه استاندارد یک مجموعه فرابخشی است که رسالت سنگینی در حوزه تولید، توزیع و نظارت و خدمات مشمول استانداردهای اجباری بر عهده دارد اظهار کرد: استاندارد در امر مهم نظارت بر صادرات و واردات یک مسئولیت مهم سازمانی را دارد.

وی افزود: از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از ۹۰۰ گواهینامه انطباق برای کالاهای صادراتی در استان توسط استاندارد صادر شده و در این مدت ۱۱۰ تعیین ماهیت کالاهای صادراتی و وارداتی انجام و در اختیار گمرکات قرار گرفته تا کالاهای واجد شرایط بتوانند وارد شوند.

مدیرکل استاندار همدان با اشاره به اینکه به مناسبت سال «جهش تولید» این اداره بسته‌های حمایتی و تسهیلات را تدوین کرده که واردات کالاهای حد واسط و موارد اولیه برای تولید سهل‌تر شده است افزود: هدف ما این است بتوانیم در این شرایط سخت و تحریم در خدمت فعالان و تولیدکنندگان استان باشیم.

وی به تشکیل جلسات مختلف با مسئولان بخش‌های مختلف حوزه اقتصادی استان اعم از اتاق بازرگانی، حوزه جهاد کشاورزی، نخبگان و اساتید و... اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این جلسات رفع مشکلات، روانسازی مسائل،کوتاه کردن فرایندها و موانع در حوزه صادرات و واردات و تولید بوده است.

مددی با بیان اینکه از شهریورماه سال گذشته تا کنون در بحث نظارت بر واحدهای تولیدی که مشمول استاندارد اجباری هستند بیش از ۲ هزار نمونه‌برداری انجام شده است گفت: ۹۹ پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی صادر و و ۱۲۹ مورد تمدید کاربرد پروانه نیز نیز در این مدت انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 40 پروانه کاربرد استاندارد صادر شد تصریح کرد: در واقع ما از برنامه جلوتر هستیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه این محصولات به عنوان دستاورد یک ساله تولیدکنندگان به جمع کالاهای استاندارد و باکیفیت استان اضافه شد گفت: این پروانه‌ها از شهریور سال گذشته تاکنون برای محصولات  مختلف استان صادر شده تا شمار کالاهای دارای نشان استاندارد همدان به ۶۷۴ فرآورده برسد.

وی با اشاره به اینکه  ۶۳۴ واحد تولیدی و خدماتی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند و تمام فرآیندهای تولیدات این واحدها زیر نظر استاندارد قرار دارد گفت: کنترل بازار  مصرف با  اجرای طرحی با عنوان طرح «طاها» با هدف نظارت بر کیفیت محصولات و نا امن کردن بازار برای جلوگیری از تولید کالاهای فاقد استاندارد انجام شد که با اجرای این طرح در این مدت ۹ هزار و ۸۳ بازرسی انجام شده است.

مددی در ادامه سخنانش افزود: تعداد نمونه‌های خریداری شده در این طرح ۳۴ مورد، نمونه‌‌های منطبق ۲۴ مورد و نمونه‌‌های مغایر نیز در این طرح ۶ مورد بوده است.

وی تدوین و تجدید نظر استاندارد ملی را در مدت یک ساله گذشته ۴۰ مورد، بازرسی فنی از واحدهای خدماتی، تولیدی و گازپرکنی را ۸۵۴ مورد، صدور گواهینامه ایمنی و عملکرد آسانسور را ۸۰۰ مورد و تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار را نیز در این مدت چهار مورد برشمرد.

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به وضعیت واحدهای همکار با استاندارد در استان اشاره کرد و گفت: در راستای خدمات‌رسانی بهتر و با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های استاندارد استفاده از توان برون‌سازمانی است.

وی افزود: در این زمینه‌ ۲۶ آزمایشگاه از جمله آزمایشگاه‌های غذا و کشاورزی، صنایع ساختمانی، شیمیایی، اوزان و مقیاس‌ها، مکانیک و فلزشناسی با استاندارد همکاری لازم را دارند.

مددی تصریح کرد: در بحث تجهیزات  و وسایل موجود در شهربازی‌های استان نیز ۴۶۰ بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها انجام شده و ۳۱۹ تجهیز دارای مجوز استاندارد در اختیار شهروندان قرار گرفته که استان همدان در حوزه استانداردسازی شهربازی‌ها سومین استان در کشور است.

وی با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۶۲۴ نازل جایگاه‌های سوخت مایع نیز مورد آزمون قرار گرفت تصریح کرد: در این مدت ۳۴۵ باسکول همکف و ثابت سنجش و صحت عملکرد یک‌هزار و ۴۶۸ وسیله توزین هم توسط کارشناسان استاندارد استان مورد تایید  قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در این مدت ۲۸ مورد معرفی به تعزیرات حکومتی داشتیم گفت: ۲۵ مورد واحد تولیدکننده کالای غیر استاندارد نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده و رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان نیز طی این مدت ۱۲ مورد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۲۰ مدیر کنترل کیفی در استان فعالیت دارند افزود: در زمینه توانمندسازی مدیران بیش از ۲ هزار نفرساعت آموزش توسط استاندارد استان انجام شد تا بتوانند به عنوان یک بازوی توانمند در راستای خدمت به مردم و واحدهای تولیدی موفق‌‌تر عمل کنند.

مددی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا و اثرات آن بر حوزه‌های مختلف گفت: از همان ابتدای کار ما سیاست‌های کاری خود را در برای مقابله با ویروس کرونا داشتیم که پروانه‌های صادره استاندارد، پروانه تائید صلاحیت‌ها، پروانه فعالیت آزمایشگاه‌های شرکت‌های بازرسی و.. تا پایان خردادماه امسال به صورت اتوماتیک تمدید شدند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل در امور مراجعین، مراودات و مکاتبات واحدهای تولیدی و در حوزه آموزش‌های تخصصی و سایر اطلاع‌رسانی‌ها نیز سامانه‌های مختلف تخصصی در فضای مجازی راه‌اندازی شد گفت: هدف ما با توجه به شرایط کرونا این بود وقفه‌ای در کار ایجاد نشود بنابراین تلاش کردیم با استفاده از ابزارها و امکانات موجود در بستر فضای مجازی کارها و خدمات خود را مانند گذشته داشته باشیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه مجوز سه مرکز تدوین برنامه در استان را گرفته‌ایم که بتوانیم از توان مجموعه نخبگان استان استفاده کنیم افزود: در این راستا ۳۰ برنامه استاندارد ملی در استان تدوین کرده‌ایم که قرارداد ۲۸ مورد آن از سوی سازمان به ما ابلاغ شده است.

وی گفت: امیدواریم  با مشارکت خوبی که از سوی فعالان این حوزه انجام شده است در این زمینه اقدامات  مطلوبی را در حوزه استاندارد ارائه دهیم.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول