اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای فیبر نوری در پروژه ۱۰۶ واحدی بسیجیان سرخه+ تصاویر

رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه از اجرای خطوط تلفن با کابل‌های فیبر نوری برای نخستین بار در پروژه ۱۰۶ واحدی بسیجیان این شهرستان خبر داد.

اجرای فیبر نوری در پروژه ۱۰۶ واحدی بسیجیان سرخه+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، به دنبال ساخت پروژه ۱۰۶ واحدی شرکت تعاونی مسکن بسیجیان در میدان ۹ دی شهر سرخه و تحویل واحدهای مسکونی به مالکان آن و ضرورت نصب خطوط تلفن در این محدوده که یکی از دغدغه‌های ساکنان آن بود، رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه به سؤالات فارس پاسخ داد.

فرهاد پیوندی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ پیگیری این امور در دستور کار شرکت مخابرات شهرستان سرخه قرار دارد، اظهار کرد: کابل‌های تلفن در قالب پروژه فیبر نوری برای نخستین بار در پروژه 106 واحدی شهر سرخه استفاده شده است.

وی تصریح کرد: تمام مراحل کابل‌کشی در این منطقه و حتی درون واحدهای مسکونی به‌صورت رایگان توسط شرکت مخابرات انجام گرفته و تنها پنج درصد هزینه‌ها از شرکت سازنده منازل مسکونی دریافت شده است.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه افزود: برای ارتباط منطقه تا مرکز مخابرات چهار هزار متر کابل فیبر نوری پرظرفیت و برای ارتباط‌دهی به داخل منازل مسکونی هشت هزار  متر کابل فیبر نوری کم‌ظرفیت استفاده شده است.

پیوندی اضافه کرد: کابل‌های فیبر نوری قابلیت ارائه انواع سرویس‌های مخابراتی شامل تلفن، اینترنت، اینترانت، تلویزیون اینترنتی، سامانه‌های نظارت تصویری، هوشمند سازی ساختمان‌ها و ... را دارند.

وی با بیان اینکه بین کابل‌های معمولی و فیبر نوری در میزان پرداخت هزینه‌های ماهانه قبوض توسط خانوار تفاوتی ندارد، بیان کرد: با نصب کابل‌های فیبر نوری، باز هم خانواده‌ها می‌توانند از طرق #2020*، تماس با ۲۰۰۰، سایت مخابرات tci.ir، ثبت‌نام در مخابرات من برای مشاهده جزئیات قبض مراجعه کرده و هزینه‌های ماهانه خود را پرداخت کنند.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه تأکید کرد: مشترکان باید مودم مخصوص فیبر نوری را تهیه یا سرویس اینترنت همراه با مودم را از مخابرات شهرستان سرخه خریداری کنند.

پیوندی خاطرنشان کرد: با هدف تأمین کابل و اجرای پروژه، اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده که حدود پنج درصد از هزینه را تعاونی مسکن بسیجیان و 95 درصد را مخابرات پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کابل‌های فیبر نوری در مقایسه با کابل‌های مسی دارای مزایای متنوعی هستند، گفت: از آن جمله، می‌توان به پایداری و کیفیت سرویس بسیار بالا، خرابی کمتر، ظرفیت بسیار بالاتر، ارائه سرویس‌های مخابراتی با سرعت و امنیت بسیار بالاتر و هزینه کمتر اشاره کرد.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه بیان کرد: با توجه به انجام سیم‌کشی داخلی توسط شرکت تعاونی مسکن بسیجیان، مشترکان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کرهد و ظرف حداکثر مدت یک هفته، تلفن و اینترنت خود را تحویل بگیرند.

پیوندی گفت: مشترکان در صورت داشتن خط، می‌توانند با رعایت ضوابط مخابرات نسبت به جابه‌جایی خطوط خود اقدام کرده، اما تهیه مودم فیبر نوری توسط مشترک الزامی است.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول