اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ذوق‌زدگی روزنامه‌های زنجیره‌ای برای وعده‌های دموکرات‌ها

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با ذوق زدگی وعده پوچ بازگشت بایدن به برجام را در تیتر خود قرار می دهند این درحالی است که کشورمان مدت‌هاست معطل عملی شدن برجام شده و تا به امروز جز «تقریبا هیچ» چیزی عاید ایران نشده است.

ذوق‌زدگی روزنامه‌های زنجیره‌ای برای  وعده‌های دموکرات‌ها

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه های اصلاح طلب که این روزها برخی از آنها تبدیل به ستاد «جو بایدن» نامزد دموکرات های آمریکایی شده است در حال خبرپراکنی و پررنگ کردن مسئله بازگشت کاخ سفید به برجام هستند.

این روزنامه‌ها با این موضوع که قرار است بایدن بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به برجام بازگردد، به زعم خود فضای سیاسی کشور را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران به نفع اصلاح طلبان و با راهبرد مذاکره مجدد با غرب مهیا می‌سازند.

روزنامه مردم سالاری در این زمینه با قرار دادن موضوع «وعده بازگشت آمریکا به برجام» در تیتر یک امروز خود نوشت: «کامالا هریس»، نامزد ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه مدعی شد که جو بایدن در صورت رئیس‌جمهور شدن بار دیگر به برجام بازمی‌گردد و این توافق را تقویت خواهد کرد.

مردم‌سالاری از قول هریس نوشت: «جو بایدن و دولت ما باید کار عظیمی را برای تعمیر خرابی‌هایی که دونالد ترامپ و دولتش به بار آورنده‌اند، انجام دهد و جایگاه ما در دنیا را تثبیت کند.

آنچه به نظر می‌رسد رسانه‌های اصلاح طلب در حال طراحی مدل انتخاباتی «ظریف بایدن» در این حوزه هستند. در همین رابطه پیشتر روزنامه اصلاح طلب شرق مطرح کرده بود که اگر بایدن در انتخابات آمریکا پیروز شود، به احتمال زیاد ظریف به عنوان گزینه کاندیداتوری اصلاح طلبان در انتخابات 1400 معرفی می‌شود.

هر چند که اصلاح طلبان در صدد پیشبرد اهداف سیاسی خود هستند اما سئوال اینجاست که کشورمان باید تا کی به وعده‌های توخالی و پوچ آمریکایی و غربی توجه کند. این درحالی است که چندین سال است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وعده لغو تحریم‌ها را در برجام می‌دهند اما حاصل کار تنها معطل کردن ایران و تحریم و فشار بیشتر بر کشورمان بوده است و به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان در زمین گرفتن وقت برای غربی‌ها برای ایجاد فشار بر کشورمان بازی می‌کنند.

اگر هم وعده پوچ بازگشت آمریکایی‌ها به برجام صحیح باشد، به نظر می‌رسد فرآیند بلند مدتی در این حوزه جهت مذاکرات مجدد برای بازگشت آمریکا به این توافق آنهم با نظرات جدید صورت گیرد که بازهم ظرفیت های زیادی از کشورمان را معطل خود می‌سازد. موضوعی که هدف ایران نیست؛ چراکه هدف اصلی برجام شکسته شدن تحریم‌ها بود که هیچ گاه انجام نشد و چه آمریکا به برجام بازگردد و چه نگردد مسئله اصلی عمل به تعهدات برجامی است که کاخ سفید نشان داده در این حوزه نه تنها اراده‌ای ندارد بلکه سعی دارد سیاست فشارحداکثری علیه ایران را چه با جمهوری خواهان و چه با دموکرات ها اعمال کند.

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: در میان روزنامه‌های زنجیره‌ای اما سازندگی بیشترین تیتر را در تحمید از بایدن و آرزوی موفقیت و پیروزی وی در کارزار انتخاباتی 2020 آمریکا، زده است.

منبع: دانا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول