اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره نتایج سفر وزیر خارجه سعودی به بغداد

وزارت خارجه عراق نتایج سفر امروز وزیر خارجه عربستان سعودی به بغداد را اعلام کرد.

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره نتایج سفر وزیر خارجه سعودی به بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق بیانیه‌ای را درباره سفر امروز وزیر خارجه سعودی به بغداد و نتایج این سفر صادر کرد.

بر اساس پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز میزبان فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بود که برای بررسی روابط دوجانبه بغداد-ریاض در سفری رسمی به عراق آمده است».

در ادامه بیانیه آمده است:«این دیدار روابط دوجانبه و پیشرفت مثبت این روابط در همه سطوح مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف درباره اجرایی شدن یادداشت‌های تفاهمی که دولت‌های سابق منعقد کردند و همچنین تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور و به خصوص در زمینه کشاورزی و پتروشیمی، تامین انرژی عراق و موضوع  ارتباط در حوزه انرژی با کشورهای شورای همکاری توافق کردند».

بر اساس این بیانیه نتایج سفر نخست وزیر عراق و هیئت همراه آن به واشنگتن و همچنین نتایج اجلاس سه جانبه رهبران عراق، مصر و اردن که در امان برگزار شد از جمله محورهای گفت‌وگوی وزیران خارجه عراق و سعودی با یکدیگر بود.

وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه تحولات مربوط به اوضاع منطقه‌ای مورد اهتمام دو کشور را از جمله موارد مورد بحث و گفت‌وگو میان وزیران خارجه سعودی و عراق خواند و گفت: «دو طرف بر اهمیت تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند»

این نخستین سفر وزیر خارجه سعودی به عراق از زمانی است که متصدی این پست شده است.

انتهای پیام/.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول