اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عضویت بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار در صندوق حمایت از منابع طبیعی سمنان

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان گفت: در حال حاضر این صندوق بیش از ۵۰۰ عضو و قریب به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد.

عضویت بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار در صندوق حمایت از منابع طبیعی سمنان

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه در حال حاضر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان بیش از ۵۰۰ عضو و قریب به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، افزود: هم‌اکنون این صندوق در حال پیگیری برای افزایش سرمایه است. 

وی عنوان کرد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان دارای ۹ شرکت تعاونی زیرمجموعه در شهرستان‌های استان بوده و با سرمایه اولیه یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان از سال ۱۳۹۶ تشکیل شده که از این میزان سرمایه، مبلغ ۵۰۲ میلیون تومان سهم دولت و ۵۲۳ میلیون تومان سرمایه مردمی ۳۸۰ عضو این صندوق بوده است.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان افزود: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی زمینه پرداخت تسهیلات کم‌بهره و تأمین منابع مالی را برای بهره‌برداران استان سمنان فراهم کرده است.

قاسمی با اشاره به شعار سال و اجرای سیاست‌های جهش تولید گفت: اجرای طرح ۹ در ۹۹ شامل ارتقای پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی، طرح‌های جنگلی و مرتعی، توسعه دولت الکترونیک، اجرای کاداستر اراضی ملی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری است.

وی بیان کرد: بنا داریم امسال برای تحقق این شعارها، مشارکت مردم را در اولویت کاری قرار دهیم و برای این اقدام نیاز است که اجرای طرح‌های منابع طبیعی را برای بهره‌برداران اقتصادی کنیم.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان افزود: در این برنامه با اجرای طرح‌های منابع طبیعی در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی هم مردم منتفع شده و هم از سوی دیگر اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که شامل حفظ خاک، تأمین آب و ایجاد پوشش گیاهی است، برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول