اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نیازمند دیروز که دستگیر نیازمندان امروز شد

صاحب نانوایی در شهرستان فسا که طعم و فقر را در بازه‌ای از زندگی خود چشیده بود، امروز همراه و دستگیر نیازمندان شهر خود شده است.

نیازمند دیروز که دستگیر نیازمندان امروز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صاحب نانوایی در شهرستان فسا که طعم و فقر را در بازه‌ای از زندگی خود چشیده بود، امروز همراه و دستگیر نیازمندان شهر خود شده است.

در منطقه‌ای محروم و حاشیه‌نشین شهر فسا متولد و به گفته خود طعم فقر را با گوشت، پوست‌واستخوانش حس کرده است که واژه محرومیت مفهوم و تفسیری دیکته شده برای او ندارد بلکه حس محرومیت تجربه کودکی تا جوانی او را می‌سازد.

وی از دوران سخت کودکی و جوانی و همچنین تلاش برای چندشغله شدن جهت محرومیت‌زدایی خانواده و هم‌محله‌ای‌های خود سخن می‌گوید.

این صاحب نانوایی فسایی که البته با شغل دیگر خود در سطح شهرستان فرد شناخته‌شده‌تری است تمایل به رسانه‌ای شدن نام و البته شهر اصلی خود نداشت زیرا برکت کارهای خود را در گمنام ماندن می‌دانست.

این صاحب نانوایی فسایی که البته با شغل دیگر خود در سطح شهرستان فرد شناخته‌شده‌تری است تمایل به رسانه‌ای شدن نام و البته شهر اصلی خود نداشت زیرا برکت کارهای خود را در گمنام ماندن می‌دانست.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار می‌کند: تجربه گاهی نداشتن و نخوردن تکه‌ای نان در دوران کودکی جهت رفع گرسنگی انگیزه‌ای شد که در کنار شغل اصلی خود نانوایی را در شهر بیشتر به هدف کمک به محرومین بنا کنم.

صاحب نانوایی اضافه کرد: به همین جهت در قالب کمک مؤمنانه روزانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان نان رایگان را در ایام محرم به شکل‌های مختلف در بین مناطق محروم شهر خود توزیع می‌کنم.

وی در خصوص شیوه توزیع و شناسایی افراد نیازمند به خبرنگار فارس می‌گوید: از طریق رئیس اتحادیه خبازان بن‌های خرید نان را در اختیار افراد بد سرپرست و بی‌سرپرست قرار داده و یا رسیدها را در بین کارگران ساختمانی و گاهی نیز نان‌ها را بسته‌بندی و به مناطق محروم شهر رفته و در بین اهالی توزیع می‌کنیم.

این نیک‌اندیش فسایی از دیگر اقدامات خود ازجمله توزیع گوشت نذری، غذای گرم و همچنین بسته‌های معیشتی نیز اشاره‌کرده و می‌گوید: مردم باید در کنار دولت دستگیر نیازمندان باشند و همچنین دولت نیز باید با رفع موانع تولید کمک‌کننده به مردم باشد.

وی در آخر با اشاره به اینکه این اقدامات طی سال‌های اخیر به‌صورت مستمر صورت می‌گرفته اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا نیز این عمل به‌صورت جدی‌تر و در سطح گسترده‌تر در قالب به کمک مؤمنانه صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا اشخاص از طیف‌ها و خط فکری‌های متفاوت و از هر صنفی پای‌کار آمدند و جلوه‌های زیبای نوع‌دوستی را در رزمایش کمک مومنانه در سراسر کشور و جهان به تصویر کشیده و برگ سبز دیگری را در تاریخ کشور ثبت کردند

به گزارش فارس، از ابتدای شیوع ویروس کرونا اشخاص از طیف‌ها و خط فکری‌های متفاوت و از هر صنفی پای‌کار آمدند و جلوه‌های زیبای نوع‌دوستی را در رزمایش کمک مؤمنانه در سراسر کشور و جهان به تصویر کشیده و برگ سبز دیگری را در تاریخ کشور ثبت کردند.

 

 

انتهای پیام/ م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول