اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح سالن چندمنظوره شیرخوارگاه احسان با حضور نماینده تبریز/ ۱۷۰۰ کودک تحت سرپرستی بستگان درجه یک و دو

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس،گفت: مبارزه و جنگی که در مسیر دفاع از حق، خدمت به بشریت و پشتیبانی از مظلومان نباشد، هیچ ارزشی ندارد و تنها یک فاجعه است.

افتتاح سالن چندمنظوره شیرخوارگاه احسان با حضور نماینده تبریز/ ۱۷۰۰ کودک تحت سرپرستی بستگان درجه یک و دو

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی صبح امروز در مراسم افتتاح سالن چند منظوره شیرخوارگاه احسان تبریز ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: ثبات قدم و استواری در سیره امام حسین (ع) تنها زمانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که شیوه ظلم ستیزی و پایداری اباعبدالله‌الحسین (ع) در دفاع از مظلومان تبدیل به فرهنگ غالب جامعه و افراد آن شود.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه شهیدانی چون رجایی، باهنر و شهید بهشتی افزود: هر کشته شدن، هر مبارزه و هر جنگی مقدس و ارزشمند نیست بلکه این هدف و آرمان مبارزه است که به آن تعالی و قداست می‌بخشد.

تاج‌الدینی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال یک‌سری نعمت‌ها و روزی‌های مادی و یک‌سری روزی‌های معنوی نصیب انسان می‌کند که توفیق خدمت به مردم و رفع نیازهای آنها از بزرگترین روزی‌های معنوی به‌شمار می‌رود. 

میرتاج‌الدینی یادآور شد: به فرموده امام حسین (ع) « از نعمت‌های خداوند بر شماست که نیازهای مردم از طرف پروردگار به سوی شما حواله می‌شود».

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان داشت: یکی از نشانه‌های انجام عمل خیر این است که در سایه قبول این عمل خیر، خیر دیگری واقع می‌شود. 

وی متذکر شد:  از جمله حوائجی که رفع آن تنها نصیب پاکترین افراد جامعه می‌شود، سرپرستی و حمایت از کودکان بی‌سرپرست است که یکی از وظایف و تکالیف مهم بهزیستی است و خیرانی که در این امر سهیم می‌شوند اجر والایی در نزد پروردگار دارند و ثواب آنها قابل احصا نیست.

در این مراسم، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، توضیح داد: سازمان بهزیستی تنها متولی رسیدگی به امور کودکان بی‌سرپرست بوده و در استان ۲۵ مرکز برای نگهداری از این کودکان فعالیت می‌کنند.

صحاف افزود: تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ کودک نیز با حمایت بهزیستی استان تحت سرپرستی بستگان درجه یک و دو قرار دارند، البته هزینه‌های زندگی در شرایط فعلی بسیار بالاست و بدون کمک خیران نمی‌توان آن طور که باید وسائل رفاه کودکان بی‌سرپرست را فراهم آورد.

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: احداث سالن چند منظوره شیرخوارگاه احسان در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت که ۱۰۰ میلیون تومان آن را دولت و ۲۰۰ میلیون تومان آن را نیز خیران تامین کردند.

لازم به ذکر است، در این مراسم جانشین سپاه عاشورا، فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندان  سپاه عاشورا و تعدادی از خیران حضور داشتند.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول