اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌مندی اهالی حوم‌الدین راویز رفسنجان از آب شرب پس از 20 سال انتظار

پس از 20 سال کم‌آبی و بی‌آبی اهالی حوم‌الدین راویز در رفسنجان با اصلاح شبکه آب مردم این منطقه به‌طور 24 ساعته می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی اهالی حوم‌الدین راویز رفسنجان از آب شرب پس از 20 سال انتظار

 به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در پنجمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان و بخش کشکوئیه پروژه زیرسازی و آسفالت بلوار خاتم‌الانبیاء (ص) روستای احمدآباد دئفه با اعتبار 710 میلیون تومان افتتاح شد.

در ادامه ریزسازی و آسفالت خیابان مصطفی خمینی و پارک خاتم‌الانبیاء شهر کشکوئیه با اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون تومان، تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه شهر کشکوئیه با اعتبار 500 میلیون تومان و افتتاح باشگاه ورزشی شهید حقانی شهر کشکوئیه هم با اعتبار 400 میلیون تومان افتتاح شدند.

افتتاح گلخانه دو هزار مترمربعی احمدی در روستای حسن‌آباد در ادامه انجام شد و تعدادی پروژه در شریف‌آباد کشکوئیه شامل آسفالت و سنگفرش معابر روستا، ساخت زمین چمن مصنوعی روستای حسین‌آباد، اصلاح شبکه و لوله‌گذاری شبکه آب شرب حوم‌الدین، رفع افت ولتاژ و تبدیل سیم به کابل، جدول‌گذاری و روشنایی بلوار امام بهجت‌آباد امین، کابل نوری روستای دره‌کردی به طول 45 کیلومتر و گازرسانی به چهار واحد مرغداری جمعا با اعتبار 66 میلیارد و 620 میلیون ریال در ادامه افتتاح و بهره‌برداری شد.

حسینی رئیس شورای اسلامی حوم‌الدین راویز در حاشیه افتتاح پروژه اصلاح شبکه آب این منطقه اظهار کرد: در خصوص مشکل آب شرب حوم‌الدین پس از سال ‌ها پیگیری، به میزان 5 هزار متر شبکه آب شرب روستا به‌طور صفر تا 100 اصلاح شد و کلیه روستا طبق هماهنگی اداره آبفار شهرستان کنتورگذاری شد و پس از 20 سال کم‌آبی روستا در حال حاضر 200 خانوار به‌طور 24 ساعت آب دائم دارند که قبلا نیم ساعت آب در روز در روستا قابل برداشت بود.

وی عنوان کرد: هزینه به‌کار رفته اصلاح شبکه و لوله‌گذاری آب روستای حوم‌الدین385 میلیون تومان بوده است.

افتتاح طرح‌های عمرانی، کشاورزی، راهسازی، مخابراتی و آب‌رسانی کوهبنان 

سالاری فرماندار کوهبنان ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهدیم که خدمات در دورترین روستاهای شهرستان انجام می‌شود و مردم از برکات و امکانات بهره‌مند می‌شوند.

محسن ایزدی معاون عمرانی فرماندار کوهبنان اظهار کرد: زیرسازی و آسفالت معابر دهستان جور با اعتبار دو هزار و 250 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که آسفالت این معبر با قیر رایگان توسط بنیاد مسکن صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: لوله‌گذاری مزارع کشاورزی روستای دهمیر با اعتبار دو هزار و 100 میلیون ریال انجام شد که از هدر رفت آب جلوگیری شده و بسیاری از زمین‌های بایر این منطقه زیر کشت  قرار خواهد  گرفت که موجب افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان ادامه داد: چهار طرح ۲۵ هکتاری آبیاری تحت فشار هم در شهرستان انجام شد که این خود می‌تواند در راستای افزایش تولید و اشتغال موثر باشد.

وی تصریح کرد: زیرسازی و آسفالت معابر روستای ده‌خواجه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 400 میلیون ریال در یک هزار و 800 متر مربع افتتاح شد.

ایزدی بیان داشت: برقراری ارتباط تلفنی به همراه اینترنت از طریق نصب و راه‌اندازی دو عدد کافو نوری در روستاهای ده‌خواجه، افزاد، سرآسیاب با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.

 وی تصریح کرد: بهسازی و سنگ‌فرش معابر روستای تاریخی افزاد با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد که  حدود ۳۰۰ متر مربع از معابر سنگ‌فرش و آسفالت معابر حدود 3 هزار متر مربع است که تا بیستم شهریور ماه انجام خواهد شد.

معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان افزود: احداث سه بند خاکی تراکمی در حوزه روستایی با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 250میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: برق‌رسانی به پروژه مجتمع تامین آب شرب بالا دست دهستان ده‌علی با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیون ریال جهت تامین آب شرب کهن، زیرسازی و آسفالت معابر دهستان خرمدشت با اعتباری بالغ 2 هزار و 820 میلیون ریال در وسعت  4 هزارمتر مربع آسفالت همچنین یک هزار متر جدول‌گذاری و  یک هزار و 100 متر پیاده‌روسازی انجام شد.

معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان ادامه داد: جاده روستایی خرمدشت به فتح‌آباد با اعتباری بالغ بر 55 میلیون ریال در ۱۱ کیلومتر افتتاح خواهد شد که در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شده و امروز توسط راهداری به بهره‌برداری‌می‌رسد.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول