اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تدابیر سخت‌گیرانه آل‌سعود علیه مجالس عزاداری محرم در «قطیف»

منابع آگاه اعلام کردند، مقامات مسؤول در عربستان سعودی، تدابیر بسیار سخت‌گیرانه‌ای را علیه عزاداران حسینی (ع) اعمال کرده‌اند.

تدابیر سخت‌گیرانه آل‌سعود علیه مجالس عزاداری محرم در «قطیف»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی به وبگاه لبنانی «العهد» گفتند، مقامات سعودی اقدامات بسیاری سخت‌گیرانه‌ای را علیه مجالس عاشورایی در «قطیف» (در شرق این کشور) به کار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی به برگزارکنندگان این مراسم‌ها اجازه بردن بلندگو در داخل حسینه‌ها و نیز عزاداری‌های خانوادگی را نداده‌اند.

در همین ارتباط، جمعه گذشته شبکه «نبأ» اعلام کرد، مقامات سعودی اهالی قطیف و «الاحساء» را نسبت به احیای مراسم عزاداری امسال بر حذر داشته و آنها را تهدید کرده است.

بهانه مقامات سعودی برای این کار «کرونا» است و این در حالی است که جشن‌ها و دیگر مراسم‌ها  و غیره شامل این موضوع نمی‌شوند.

بر اساس این گزارش، سعودی‌ها استفاده از بلندگو برای مراسم، نصب پرچم‌های حسینی و پلاکارد و دیگر موارد مربوط به احیای مراسم عزاداری را برای اهالی قطیف و الاحساء ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول