اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احداث نیروگاه زنجان ۲ در منطقه سرچم

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه احداث نیروگاه زنجان ۲ در منطقه سرچم ‌در حال راه‌اندازی است، گفت: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

احداث نیروگاه زنجان ۲ در منطقه سرچم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی خلجی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای زنجان چندین پروژه قابل افتتاح به مناسبت هفته دولت دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان از بهره‌برداری تعویض ترانه‌های پست توکلی خبر داد و افزود: احداث پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت روی سازان، احداث خط ارتباطی ۶۳ کیلو ولت پست روی سازان، احداث خط ۶۳ کیلوولت تکمداره در ورودی پست غایتی از دیگر افتتاحات این هفته است.

وی با اشاره به احداث خط ارتباطی پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی سلطانیه، نصب پست سیار شهرک صنعتی سلطانیه و ورود خروج خط ۶۳ کیلوولت دشت آبی _ ۲۳۰ البرز در پست ۶۳ کیلوولت جهان آباد در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: احداث خط ۶۳ کیلوولت دو مداره از خط البرز ۲۳۰ جهان‌آباد تا پست البرز افزایش ظرفیت ترانه‌های پست به بهره‌برداری می‌رسد.

خلجی ادامه داد: افتتاحات شرکت برق منطقه‌ای با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه برق در استان زنجان بیشتر در بخش تولید مصرف می‌شود، ادامه داد: ۵۰ درصد مصرف برق در زنجان صنعتی است و ۱۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مسیر انتقال برق قرار گرفته که این موضوع خود یک ظرفیت است، عنوان کرد: متقاضیان برق صنعتی زیادی داریم و در توسعه صنعتی دست باز داریم و آمادگی برای تامین برق واحد‌های صنعتی را داریم.

خلجی با بیان اینکه ۱۶ مشترک صنعتی زیر مجموعه شرکت برق منطقه‌ای قرار دارد، بیان کرد: این مشترکان مصرف بالای ۷ مگاوات دارند‌.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه یک هزار مگاوات به مشترکان اختصاصی خواهیم داد، بیان کرد: این موضوع در جایگاه شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تولید برق در محل نیروگاه‌ها مصرف نمی‌شود، بیان کرد: این تولیدات به شبکه توزیع وارد می‌شود.

خلجی با اشاره به اینکه تامین برق واحد‌های صنعتی در اولویت است، بیان کرد: پست روی سازان در ۴۰ روز تامین شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه احداث نیروگاه زنجان ۲ در منطقه سرچم‌در حال راه‌اندازی است، بیان کرد: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد ناب آرش با ۱۲۰ مگاوات تولید برق به زودی به بهره‌برداری رسیده و تولید آن وارد شبکه توزیع شود، اضافه کرد: این میزان تولید برق، جمعیت ۳ درصد کشور را پوشش می‌دهد اما از نظر ظرفیت تولید بیش از این میزان است و ۵ هزار کیلومتر مدار شبکه داریم.

خلجی با اشاره به اینکه بیشتر پرداخت‌های واحدهای زیر مجموع این شرکت به صورت منظم انجام می‌شود، بیان کرد: با این حال از واحد‌های دارای مشکل سالانه ۱۲ میلیارد تومان طلب داریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در برق منطقه‌ای ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر بسیار مناسب است، بیان کرد: سه نیروگاه بادی با ظرفیت ۱۶۳ مگاوات دایر در این منطقه فعال است و چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰.۱ مگاوات دایر است.

وی بیان کرد: پایین بودن نرخ تعرفه و هزینه بالا امروز باعث شده درخواست جدی در زمینه ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر وجود ندارد، ولی ما در این زمینه آمادگی داریم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول