اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی در مس آذربایجان/ از اکتشافات جدید تا وعده جدید اجرای عملیات ذوب و پالایش در مس سونگون

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیاردی شرکت ملی مس ایران در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی در مس آذربایجان/ از  اکتشافات جدید تا وعده جدید اجرای عملیات ذوب و پالایش در مس سونگون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، اردشیر سعدمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با بازدیدی که پیمانکاران از شرایط کاری منطقه داشتند در آینده نزدیک شاهد اجرای عملیات ذوب و پالایش مس سونگون باشیم.

وی افزود: پروژه (هیبری چینگ) مس‌سونگون با پیشرفت فیزیکی 32 درصد در حال انجام است و تلاش داریم با سرعت بخشی و تسریع در اقدامات اجرایی بتوانیم مس کاتد را برای اولین بار در منطقه آذربایجان به میزان 3 هزار تن در سال تولید کنیم.

این مقام مسوول به فاز سه کارخانه کنسانتره مس‌سونگون نیز اشاره و تصریح کرد: در واقع عملیات خاکی این کارخانه نیز شروع شده و با مشخص شدن پیمانکار (ای پی سی) اجرای عملیات تداوم یابد که در فاز سوم کنسانتره مس 150 هزار تن سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی درباره اکتشافات جدید در مس‌سونگون نیز اضافه کرد: طی سال گذشته 20 میلیون تن مواد معدنی جدید اکتشاف شده و هم اکنون نیز عملیات اکتشافی در این منطقه ادامه دارد و خبرهای بسیار خوبی در آینده نزدیک برای سال‌جاری خواهیم داشت.

این مقام ارشد مس ملی ایران، ادامه داد: هر چه قدر ذخایر مس بالاتر رود و اطمینان از این ذخایر داشته باشیم برنامه‌ریزی برای فاز چهارم کارخانه کنسانتره 150 هزار تنی در دستور کار مس ملی ایران قرار خواهد گرفت.

وی از برنامه‌های آتی مس ملی ایران را در سال جهش تولید ایجاد مراکز نوآوری "های تک و صنایع نانو" اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به کیفیت مس ایران در دنیا که به (پنج - نه) معروف است و این مس در دنیا برای صنایع (های تک و صنایع نانو) مورد استفاده قرار می‌گیرد تلاش داریم برای کمک به تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال و گردش مالی در آینده این‌گونه مراکز را در استان آذربایجان‌شرقی نیز ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ایران همچنین ابراز کرد: در سال گذشته 250 هزار تن تولید مس کاتد در کشور داشتیم که برای اولین بار طی 50 سال گذشته رکورد زده و در سال‌جاری نیز مصمم هستیم این رقم را به 280 هزار تن برسانیم.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به کیفیت مس ایران و تلاش‌های انجام شده میزان صادرات مس در کشور دو برابر شده و هم اکنون این شرکت در صادرات نسبت به سال گذشته 30 درصد جلوتر هستیم و در مجموع باید طی سال 99 شرکت مس ملی ایران دو میلیارد و 480 میلیون یورو و 25 هزار میلیارد تومان در صنایع مس سرمایه‌گذاری ‌کند.

انتهای پیام/60003/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول