اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میرتاج‌الدینی: بانک مرکزی برای بهبود وضعیت تولید بخشنامه صادرکنندگان و تولیدکنندگان را اصلاح کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای بهبود وضعیت تولید ضرورت دارد تا بانک مرکزی بخشنامه خود مربوط به صادرکنندگان و تولیدکنندگان را اصلاح کند که من البته این موضوع را به رئیس بانک مرکزی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه منتقل کردم.

میرتاج‌الدینی: بانک مرکزی برای بهبود وضعیت تولید بخشنامه صادرکنندگان و تولیدکنندگان را اصلاح کند

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب به اعضای هیأت دولت و تأکید بر نقش تولید و در رفع بیکاری، تورم و... گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال است که بر اهمیت نقش تولید و توجه به آن تأکید دارند اما به دلیل آنکه فرمایشات ایشان توسط مسؤولان زمین می‌ماند، این مسائل را در دوره‌های زمانی مختلف تکرار می‌کنند.

وی افزود: واقعیت این است که وقتی رهبر معظم انقلاب بر موضوعی تأکید دارند مسؤولان چشم را می‌گویند اما پس از گذشت مدت کوتاهی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فراموش می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند تولید نقش تعیین کننده‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی جامع دارد و لازم است تا موانع آن که عموما داخل یهم هست از سر راه برداشته شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: در جلساتی که من با تولیدکنندگان داشتم عموما از این مسأله که مواد اولیه آنها از گمرک ترخیص نمی‌شود  گلایه مند بودند و عنوان می‌کردند که چند ماه است این کار انجام نمی‌شود و اگر این طور باشد  کار ما با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر در بحث صادرات، صادرکنندگان نیز با مشکلات و موانعی مواجه هستند به عنوان مثال صادرکننده‌ای که کالای خود را به ریال صادر کرده بانک مرکزی از وی رفع تعهد ارزی‌اش را می‌خواهد در حالی که فروش و صادرات این صادرکننده ریالی بوده و نه ارزی.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: باید برنامه رفع تعهد در مورد صادرکنندگان و همین طور دیگر بخشنامه‌های بانک مرکزی در باره صادرکنندگان و تولیدکنندگان اصلاح شود که من این موضوع را در جلسه کمیسیون بودجه به آقای همتی رئیس بانک مرکزی گفتم که ایشان به من گفتند یعنی شما می‌گویید ما از تصمیم آقای رئیس جمهور برگردیم؟!

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول