اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اسبقیان: درگذشت سیامند یک فاجعه بود / مشکل مالی برای پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: درباره استخدام مدال‌آوران نیز یک نقص وجود دارد و پیگیر کارهای استخدامی ورزشکاران قهرمان پارالمپیک و پاراآسیایی هستیم.

اسبقیان: درگذشت سیامند یک فاجعه بود / مشکل مالی برای پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید شروین اسبقیان در نشست خبری با خبرنگاران پس از پخش کلیپ ۴۰ سال ورزش جانبازان درباره عملکرد فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اظهار داشت: خوشحال هستم در هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان عالی‌قدر رجایی و باهنر در خدمت جامعه خبررسانی هستم. از اسفندماه سال ۹۸ در خدمت این فدراسیون موفق هستم. کارنامه سال گذشته ورزش جانبازان و معلولین بسیار عالی رقم خورد. در مسابقات بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا کسب مقام سوم و بالاتر از  ژاپن ایستادیم و حتی می‌توانستیم با کسب یک مدال بالاتر از کره‌جنوبی در جایگاه دوم قرار بگیریم. این مقام دوم مدالی بهترین جایگاه در طی این چهل سال بود و در بازی های پارالمپیک ریو نیز در رده هشتم جای گرفتیم.

وی ادامه داد: با کمک وزارت ورزش و جوانان میزبانی لیگ جهانی والیبال نشسته به میزبانی تبریز را داشتیم که قهرمان شدیم. در پاراوزنه‌برداری بانوان برای اولین بار مجوز برگزاری را گرفتیم و از سطح بالایی برخوردار بود.

وی درباره کارهایی که پس از حضور در این فدراسیون انجام داده، عنوان کرد: تشکیل هیات رئیسه و چند انتصاب از جمله بیژن ذوالفقارنسب در انجمن فوتبال پنج نفره و حسین رضازاده در انجمن پاراوزنه‌برداری را در دستور کار قرار دادیم. رویکرد در این مجموعه ارزشی و فرهنگی است. حساسیت ما رساندن ورزشکاران مان به بازی های پارالمپیک توکیو با سلامتی و رکوردهای مدنظر فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین است. همچنین هدفمان این است که در  پارالمپیک و پاراآسیایی موفقیت داشته باشیم.

وی افزود: با سرمربیان تیم های ملی جلسه داشتیم و آنها پیشنهاداتی را ارائه دادند و دغدغه‌های خودشان را اعلام کردند.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین در مورد برگزاری مسابقات آنلاین نیز گفت: مسابقات پاراوزنه‌برداری هفته گذشته برگزار و نتایج آن اعلام شد.

اسبقیان در مورد شرایط تمرینات زهرا نعمتی اظهار داشت: نعمتی شانس کسب  مدال طلا در پارالمپیک توکیو است که مرتب تمرینات شان را رصد می‌کنیم و پیگیر تمام وضعیت آمادگی و شرایط او هستیم.

وی با اشاره به درگذشت سیامند رحمان نیز تاکید کرد: این ضایعه را باید فاجعه بدانیم. اما تلاش جایگزینی انجمن پاراوزنه‌برداری برای حضور یک وزنه‌بردار خوب در دسته فوق سنگین ادامه دارد.

اسبقیان در مورد استعدادیابی هم تصریح کرد: با نهادهای همچون نیروی انتظامی و بسیج جهت استعداد یابی همکاری خواهیم کرد تا ورزشکاران جوان به بدنه رشته‌های مختلف ورزشی جانبازان و معلولین اضافه شوند. به طور حتم پس از ترقی و پیشرفت در قالب تیم ملی خواهند توانست مدال‌آوری و افتخارآفرینی برای کشورمان داشته باشند.

وی در مورد رکوردگیری ورزشکاران مختلف گفت: جلسه تخصصی را در خصوص رکوردها داشتیم تا به رکورد نفر سوم از حقوق برخوردار شوند. رکوردگیری با استانداردهای لازم از ورزشکاران گرفته شد. آنهایی که شانس مدال هستند حقوق دریافت می‌کنند. حتی با شرایط موجود  بخاطر مسائل مالی فدراسیون، مشکل خاصی در پرداخت حقوق نداریم. 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به مشکلات ورزشکاران شیراز اذعان کرد: مرتب با ورزشکاران و هیات استان در ارتباط هستم. مجمع هیات ورزش جانبازان و معلولین استان فارس را مورد بررسی قرار می‌دهم در حل مشکلات اقداماتی انجام شده است. به زودی انتخابات این استان را برگزار می‌کنیم.

اسبقیان در خصوص آغاز اردوها در ورزش جانبازان و معلولین در این روزهای کرونایی نیز تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقتی می‌فرمایند که من تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم حرفهای دیگر اضافه است. سلامتی از همه چیز مهمتر است حتی اگر رکوردها افت کند. 

وی در مورد پرداخت پاداش و استخدام قهرمانان پارالمپیک و پاراآسیایی خاطرنشان کرد: با وزیر ورزش و علی‌نژاد معاون وزارتخانه در مورد پرداخت به موقع پاداش قهرمانان صحبت داشتیم تا این پاداش کم نشود. درباره استخدام مدال‌آوران نیز یک نقص وجود دارد و پیگیر کارهای استخدامی ورزشکاران قهرمان پارالمپیک و پاراآسیایی هستیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول