اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۸۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در خراسان‌جنوبی پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی از پرداخت ۸۵۴ فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

۸۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در خراسان‌جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زنگنه عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی غیردولتی و تنها نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک برای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات این صندوق تا سقف دو میلیون تا چهار میلیارد تومان، افزود: نرخ سود تسهیلات این صندوق در مناطق مرزی صفر درصد و در سایر مناطق روستایی و عشایری بین چهار تا شش درصد است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این صندوق از سال 92 تا خرداد امسال 14 هزار و 130 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در سرفصل‌های ازدواج، دانشجویی، اشتغال، مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کسب و کارهای خرد پرداخت کرده است.

زنگنه با اشاره به پرداخت دو هزار و 180 فقره تسهیلات با مبلغ 75 میلیارد تومان در سال ۹۸، یادآور شد: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال یک هزار و 700 نفر را در خراسان‌جنوبی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز 854 فقره تسهیلات به مبلغ 23 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی گفت: در راستای حمایت از اصحاب رسانه تاکنون تعداد 70 خبرنگار در مجموع 460 میلیون تومان تسهیلات از این صندوق دریافت کرده‌اند.

زنگنه با اشاره به پرداخت تسهیلات 500 میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این تسهیلات برای اشخاص حقیقی سقف 150 میلیون تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های گلخانه‌‌ای تا سقف 100 میلیون تومان و نیروگاه‌های خورشیدی کوچک نیز 208 میلیون تومان تسهیلات از سوی صندوق پرداخت می‌شود، اظهار داشت: چشم‌انداز برنامه حمایتی ما در سال جاری ایجاد هفت هزار و 500 نیروگاه خورشیدی است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی از اجرای طرح روستای بدون بیکار و جلوگیری از مهاجرت به شهرها طی سه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: افراد بیکار شناسایی شده برای ایجاد اشتغال در روستا تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.ن

زنگنه با اشاره به حمایت از صندوق‌های خرد محلی بانوان خراسان‌جنوبی، متذکر شد: تاکنون از 250 صندوق خرد روستایی با عضویت بیش از پنج ‌هزار در مناطق مختلف استان حمایت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در موضوع کرونا نیز از اولین نهادهایی بود که از کارگاه‌های تولیدی اقلام بهداشتی حمایت کرد، افزود: به هریک از کارگاه های تولیدی 50 تا 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

انتهای‌پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول