اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

قبایی زاده: ورزشکاران با دوری از تمرین، لطمه می خوردند / مربیان ایرانی کمتر از خارجی‌ها نیستند

دبیر فدراسیون بوکس گفت: ورزشکاران در سطح حرفه‌ای به خاطر دوری از تمرین از نظر روحی و روانی لطمه و آسیب می‌خوردند.

قبایی زاده: ورزشکاران با دوری از تمرین، لطمه می خوردند / مربیان ایرانی کمتر از خارجی‌ها نیستند

حمیدرضا قبایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص رایزنی با مسئولان ورزش کشور به منظور آغاز اردوهای تیم ملی بوکس، اظهار داشت: اکثر کشورهای که با آنها در ارتباط هستیم اردوها و تمرینات خود را برای شرکت در بازیهای المپیک از خیلی وقت پیش آغاز کرده‌اند. با این شرایط خیلی از رقبا و حریفان خود عقب افتاده‌ایم. قرار است روز دوشنبه 3 شهریور رئیس فدراسیون با مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس ستاد مبارزه با کرونا، در مورد بازگشایی اردوها رایزنی کند. فدراسیون بوکس تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش است تا مجوز را برای شروع تمرینات به ما بدهند.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه مبارزه بخش کمی از تمرین اردویی را در بوکس شامل می‌شود، عنوان کرد: مبارزه بوکسورها 10 درصد از تمرینات را تشکیل می‌دهد. ملی‌پوشان در اکثر اوقات تمرین، به صورت انفرادی طناب می‌زنند، مشتزنی به کیسه و کیسه گلابی را دارند، سایه (شادو) و با میت کار می‌کنند. کیسه‌ها نیز دو متر و نیم از یکدیگر فاصله دارند. مربی نیز دستورات را با فاصله به نفرات می‌دهد و در این شرایط ماسک هم خواهد زد. ملی‌پوشان زیر نظر کادر فنی و مربیان تاکتیک و تکنیک را مرور می‌کنند و تحت نظر هستند و با مدیریت فدراسیون برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گیرد. در نهایت مسئولیت سلامتی اعضای تیم ملی نیز در اختیار فدراسیون خواهد بود و  در اردو نکات بهداشتی بیشتر رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اماکن باز شده و فقط اردوی تیم ملی که بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد باید مجوز نداشته باشند؟ چرا اعتقاد داریم تمرینات باید به صورت حضوری برگزار شود چون تمرین اردویی زیر نظر کادر فنی تاثیرگذاری خیلی بهتری نسبت به تمرین آنلاین دارد. بوکسورها با تمرینات اردویی آمادگی فنی و جسمانی بهتری را کسب خواهند کرد.

قبایی‌زاده با اشاره به اینکه عدم برگزاری اردوها تیم ملی، از لحاظ روحی تاثیر منفی روی ملی‌پوشان می‌گذارد، عنوان کرد: ورزشکاران در سطح حرفه‌ای به خاطر دوری از تمرین از نظر روحی و روانی لطمه و آسیب می‌خوردند. یک قهرمان که سهمیه بازی های المپیک گرفته و زمانی زیادی تمرین نداشته باشد از نظر روحی هم با افت مواجه می‌شود و در کارش تاثیر منفی می‌گذارد.

دبیر فدراسیون بوکس در مورد بحث روز ورزش ایران و پرداخت غرامت به مربی خارجی فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: تمام کارشناسان و دلسوزان در مورد این مورد خیلی صحبت کرده‌اند. ولی در فدراسیون بوکس در چند سال گذشته سعی داشتیم یک مربی قزاق را برای تیم ملی بوکس بیاوریم. آن مربی برای خودش به تنهایی یک میلیارد تومان، درخواست کرد. مربی‌های ما کمتر از مربی قزاق نبودند و توانستیم به مربیان وطنی 2 تا سهمیه المپیک بگیریم و امید داریم 6 سهمیه دیگر هم کسب کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول