اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس دولت وفاق ملی لیبی با رئیس جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو کرد

رئیس دولت وفاق ملی لیبی بعد از اعلام آتش‌بس در این کشور، طی تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر در این باره گفت‌وگو و از نقش این کشور در حمایت از آتش‌بس مذکور قدردانی کرد.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی با رئیس جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فایز السراج»، رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای اولین بار بعد از تنش بین این دولت و دولت مصر، با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

سراج عصر امروز جمعه در توییتی نوشت که طی این تماس از سیسی به دلیل تلاش برای تحقق صلح و ثبات در لیبی و استقبال از آتش‌بس اعلام شده در این کشور قدردانی کرده است.

همزمان نیز «عقیله صالح»، رئیس پارلمان موسوم به به پارلمان طُبرُق (شرق لیبی) نیز در تماس جداگانه‌ای‌ با سیسی از او به دلیل حمایت از آتش‌بس در لیبی تشکر کرد.

دو دولت متخاصم در لیبی (دولت وفاق ملی و دولت طبرق) امروز جمعه در بیانیه‌های جداگانه‌ای به نیروهای تحت امر خود در این کشور دستور داده‌اند، عملیات‌ها و درگیری‌ها را متوقف کنند.

علاوه بر مصر، سفیر انگلیس در لیبی، ایتالیا و روسیه و اتحادیه عرب از این توافق استقبال کرده‌اند. این اتحادیه امروز دو طرف را به برگزاری انتخابات و سوق دادن گفت‌وگوها به سمت راه حل مسالمت‌‌آمیز دعوت کرد.

دولت وفاق ملی مورد حمایت ترکیه، ایتالیا و قطر بوده و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. با این حال دولت مصر، امارات، عربستان سعودی این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از دولت موازی (دولت طبرق») و ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول