اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بررسی عملکرد لژیونرها|رضاییان از صبا تا پرسپولیس/فصل طلایی رامین در لیگ ستارگان با فرجام بد

در گزارش امروز در مورد عملکرد لژیونرها سراغ رامین رضاییان رفته ایم و به بررسی عملکرد مدافع ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه الشحانیه در لیگ ستارگان قطر پرداخته ایم.

بررسی عملکرد لژیونرها|رضاییان از صبا تا پرسپولیس/فصل طلایی رامین در لیگ ستارگان با فرجام بد

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین رضاییان یکی از تعداد بی شمار فوتبالیست های مازندرانی است که پا به عرصه مستطیل سبز گذاشته و موفق شده به بالاترین سطح آن یعنی تیم ملی فوتبال برسد.

*استارت با صبای قم و درخشش به همراه راه آهن

 رضاییان فوتبال حرفه اش را با تیم صبای قم در سال 2009 لیگ برتر ایران آغاز کرد. مدافع جویای نام برای این تیم که اکنون نامی از آن در فوتبال ما نیست و در لیگ استانی حضور دارد برای مدت 4 سال بازی کرد. رضاییان در طول این فصل ها برای صبا 98 بازی انجام داد و 6 گل به ثمر رساند.

او بعد از بازی های درخشانش برای صبا راهی تیم راه آهن شد تا بتواند به آرزوی یعنی بازی برای تیم ملی ایران برسد. رضاییان جزو معدود مدافعان ایرانی بود که شم گلزنی بالایی داشت و برای راهن آهن در طول 2 فصل 54 بازی انجام داد و 11 گل به ثمر رساند.او  پس از چند نمایش موفق در راه‌آهن (فصل۲۰۱۴–۱۵)، توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد تا به آرزوی برسد.

*مدافعی با شم گلزنی بالا و رسیدن به پرسپولیس

در همان سال رامین رضاییان به عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر دوره چهاردهم شناخته شد تا در رسانه ها نامش پیچید. دعوت شدن او از سوی مرد باتجربه پرتغالی به تیم ملی باعث شد تا مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس به دنبال شکار این مدافع گلزن باشند. در نهایت بازیکن مازندرانی در فصل 2015-2016 به جمع سرخ پوشان پایتخت ملحق شد تا بیشتر از قبل شهرت پیدا کند.

رضاییان در طول 2 سال بازی برای پرسپولیس نمایش های خوبی داشت و در این مدت 40 بازی برای سرخ پوشان انجام داد و موفق شد 9 گل به ثمر برساند. مدافع ملی پوش شانس گلزنی در دربی تهران را نیز داشت و در دربی 82 گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد.

* ناکامی در اولین تجربه لژیونر شدن و بازگشت به پرسپولیس

ماجراجویی رضاییان برای لژیونر شدن با توصیه کارلوس کی روش، سرمربی وقت تیم ملی ایران آغاز شد. مدافع ایرانی با وجود اینکه با سرخ پوشان قرارداد داشت ولی با استقاده از بندی در قراردادش آن را فسخ کرد و راهی سوپر لیگ ترکیه و ریزه اسپور شد. البته او در این سفر به اروپا تنها نبود چون مهدی طارمی دیگر بازیکن پرسپولیس هم راهی این تیم ترکیه ای شد.

* بازگشت به جمع سرخ پوشان ولی مغضوب برانکو شد

رضائیان که به همراه ریزه اسپور به اردوی اتریش نیز رفته بود، بعد از مشکلاتی که با این تیم داشت، قراردادش را فسخ کرد؛ و به تیم سابقش یعنی پرسپولیس برگشت. اما بازگشت رضاییان و مشکلاتش با برانکو باعث شد تا به یک نیمکت نشین محض تبدیل شود. در پایان این بازگشت برای مدافع مازندرانی خوش یمن نبود چون در نهایت به دلیل درگیری لفظی با علی علیپور از پرسپولیس اخراج شد.

* اخراج از پرسپولیس و تجربه دوم ناموفق برای لژیونر شدن در اروپا

اخراج رضاییان از جمع سرخ پوشان به دلیل انضباطی بود ولی این باعث نمی شد که مدافع تیم ملی ایران با عملکرد خوبش بدون تیم بماند. رامین بعد از مدتی راهی لیگ بلژیک شد و با تیم اوستنده قراردادی 2 ساله امضا کرد. مدافع ایرانی در فصل 2017-2018 برای اوستنده بازی کرد ولی نتوانست به مهره کلیدی تیم بلژیکی تبدیل شود و تنها 16 بار به میدان رفت و یک بار گلزنی کرد.

حضور ناموفقش در لیگ بلژیک باعث شد  تا به فکر رفتن به فضای جدیدی باشد. او از اوستنده جدا شد ولی نزدیک به 6 ماه بدون تیم بود اما با این وجود کارلوس کی روش او را به تیم ملی دعوت می کرد چون آمادگی اش را حفظ کرده بود. در نهایت مدافع ایرانی راهی لیگ ستارگان قطر و تیم تازه صعود کرده به لیگ ستارگان یعنی الشحانیه شد.

* برگشتن به روزهای اوج در لیگ ستارگان قطر(الشحانیه)

رضاییان در فصل 2019-2020(فصل گذشته) موفق شد خودش را دوباره احیا کند. الشحانیه یکی از تیم های ضعیف لیگ ستارگان بود و شانسی برای عرض اندام مقابل غول های فوتبال این کشور مثل السد، الدحیل، الریان و الغرافه نداشت. اما با این وجود مدافع ایرانی در این تیم تغییر پست داده بود و جلو از خط دفاع یعنی در خط هافبک بازی می کرد.

* فصل طلایی از لحاظ آمار گلزنی ولی فرجام بد با سقوط الشحانیه

ویژگی تهاجمی رضایی باعث شده بود تا سرمربی اسپانیایی الشحانیه از او در خط هافبک استفاده کند. مدافع ملی پوش کشورمان از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و در اکثر بازی ها برای تیمش موثر واقع شد. رضایی روز گذشته با زدن 13 گل در رده سوم بهترین گلزنان لیگ ستارگان قرار گرفت و با وجود سقوط تیمش الشحانیه به دسته پایین تر ولی یکی از ستاره های این فصل لیگ ستارگان شناخته شد.

آمار رضاییان در فصل 2019-2020 با الشحانیه به شرح زیر است:

تعداد بازی: 25

تعداد گل: 13

پاس گل: 5

رضاییان اگرچه فصلی رویایی را در لیگ ستارگان به همراه الشحانیه از لحاظ آمار گلزنی و عملکرد گذراند ولی اکنون با سقوط تیمش به دسته پایین تر باید به دنبال تیمی جدید باشد چون برای حضور در تیم ملی ایران به دنبال لیگ سطح بالاتری از دسته دوم قطر باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول