اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هیأت حسینی ضامن سلامتی عزاداران هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دسته جات حسینی باید در این ایام با توجه جدی به دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم عزا برگزار کنند و سلامتی عزاداران را بر همه مسائل مقدم قرار دهند.

هیأت حسینی ضامن سلامتی عزاداران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از وابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی سی نهمین سالروز شهادت شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت با بیان اینکه استفاده ازفضای باز، ماسک و رعایت فاصله فیزیکی یک ضرورت غیر قابل اجتناب است، اظهار داشت: همان طور رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان بیان فرمودند؛ عزاداری مطلوب با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و کارشناسان بهداشت باید باشد، از این رو باید دسته جات حسینی به دستور العمل های این ستاد توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر رونق مجالس عزا به سید و سالار و شهیدان اضافه کرد: چگونگی انجام مراسمات عزاداری با تشخیص و هدایت ستاد ملی مبارزه با کرونا باید باشد و هر تفکری خلاف آن معصیت است.

وی با بیان اینکه اهداف هیأت حسینی همان اهداف امام حسین(ع) باید باشد، ادامه داد: سینه زنی ها، زنجیر زنی ها و مراسم روضه باید در راستای اجرایی شدن احکام الهی و اسلامی باشد هر چند امسال به دلیل کرونا شکل آن کمی تغییر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری اینکه هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب تذکر لسانی وظیفه همگانی است و فرصتی برای شناخت معروف و منکر و اجرای این فریضه الهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به شروع هفته دولت گفت: از فرصت تاسوعا و عاشورا در جهت زنده نگه داشتن اهداف شهدای دولت بیشتر استفاده کنیم و مراقب کسانی که با دشمن همنوایی میکنند باشیم.

امام جمعه تبریز بابیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر چهره واقعی انقلاب بودند، گفت: مجموعه کارکنان دولت، ادارات و نهادها موتور محرک جامعه هستند که باید از خدمات آنها مورد توجه قرار گیرد و انتقاد از عملکرد دولت باید منصفانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: با وجود تحریم ها تمام دولت ها از ابتدای انقلاب خدمات بسیار ارزنده ای به کشور داشته اند.

حجت الاسلام برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در ابتدای این جلسه با بیان اینکه ۹ نشست اندیشه ورزی با صاحبان فکر و مسئولان نهادهای مختلف در خصوص بزرگداشت شهدای دولت برگزار شده است، گفت: به دلیل تقارن سالروز شهادت، شهیدان باهنر و رجایی با تاسوعای حسینی ۷۹ مصوبه و طرح پیشنهادی جمع بندی شده است که در فضای مجازی و فضا سازی شهری توسط شهرداری به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول