اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر صهیونیست: بحرین برای تماس با اسرائیل، منتظر اشاره سعودی است

تحلیلگر صهیونیست مسائل کشورهای عربی بر این باور است که بحرین منتظر اشاره‌ای از سوی عربستان سعودی است تا با تل‌آویو تماس برقرار کند.

تحلیلگر صهیونیست: بحرین برای تماس با اسرائیل، منتظر اشاره سعودی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل کشورهای عربی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، توافق امارات با این رژیم را «نخستین گام» دانست و گفت که سایر کشورهای عربی نیز جا پای ابوظبی خواهند گذاشت.

یعاری در گفت‌وگو با روزنامه عبری «معاریو» گفت که امارات نخستین کشوری است که «حرکت به سوی اسرائیل» را آغاز کرد؛ زیرا این رژیم از چندین سال پیش با امارات رابطه داشته است.

وی با بیان اینکه، با وجود این مسئله، «توافق صلح» با امارات، یک چیز دیگر است؛ خاطر نشان کرد: «ما از مسأله رابطه با آنان استفاده کردیم. طرز فکر آنان (مسئولان امارات) همین بود».

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به «عمق روابط راهبردی» رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، درباره امارات گفت: «امارات کشور یک میلیون شهروند و نُه میلیون خارجی است. یک ژنرال استرالیایی، ارتش آنان را مدیریت می‌کند. کوماندوهای خوبی دارند که در جنگ یمن، بندر را اشغال کردند. کارآمدترین نیروی هوایی را در جنگ لیبی دارند. در جنگ یمن نیز از مزدورانی استفاده می‌کند که از کلمبیا آورده است».

پایگاه خبری «عربی-۲۱» به نقل از یعاری گزارش داد، امارات در جهان امروز عرب، «کشوری است که بیشترین پویایی، خطر و دشمنی را دارد... ولی توافق امارات به این معناست که دیواری که مانع ارتباط کشورهای عربی می‌شد که با اسرائیل نمی‌جنگیدند، سوراخ شده است».

وی با بیان اینکه در باب اهمیت این اقدام امارات، فقط کافی است که به خشم تشکیلات خودگردان فلسطین نگاه شود، تصریح کرد: «بحرین منتظر اشاره سعودی‌هاست تا کاری را انجام دهند که از چند ماه پیش قصد داشت درباره تماس با اسرائیل صورت دهد».

این تحلیلگر صهیونیست در پایان مدعی شد: «در حال حاضر فلسطینیها به مدد توافق با امارات، به حاشیه و عقب رانده شدند و در پایان خط قرار دارند. شاید این توافق جهان عرب را تشویق کند که به مردم فلسطین بگویند بس است، همه چیز تمام شده است. حق ندارید تصمیمات ما را لغو کنید».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول