اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هرج و مرج در سطح شهر تبریز/ بررسی تغییرات کالبدی شهر تبریز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: می توان با استفاده از روش های اصولی و جدید میزان این هرج و مرج را در سطح شهر تبریز کاهش داد.

هرج و مرج در سطح شهر تبریز/ بررسی تغییرات کالبدی شهر تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  اعضا هیات رئیسه کمیسیون شهرسازی و معماری مشخص شد؛ بر این اساس، فریدون بابایی اقدم به عنوان رئیس، سونیا اندیش نائب رییس و شهرام دبیری به عنوان دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری تعیین شدند.

رییس کمیسیون شهرسازی و ‌معماری شورای اسلامی شهر تبریز ضمن قدردانی از اعضا قبلی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ترکیب جدید کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز تعیین شده و در روزهای پیش رو با همکاری و حضور سونیا اندیش به عنوان نایب رییس و شهرام دبیری به عنوان دبیر کمیسیون این کمیسیون برگزار خواهد شد.

فریدون بابایی اقدم در ادامه در خصوص نحوه عملکرد این کمیسیون توضیحاتی ارایه کرد.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به دستور جلسات گفت: برخی دستور جلسات چندین بار تکرار می شود و از این نمونه می توان به بررسی موضوع ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز ضمن بیان اینکه این کمیسیون در خصوص موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز حساسیت بسیاری دارد اظهار داشت: در این مسیر همکاری شهرداری تبریز علی الخصوص معاونت خدمات شهری را شاهد هستیم که موضوع قابل تقدیری است.

بابایی اقدم در ادامه گفت: در بافت های موجود شهری امروز شاهد رشد ساخت طبقات فوقانی هستیم که این موارد با سلب آسایش شهروندان همراه است.

وی بیان داشت: می توان با استفاده از روش های اصولی و جدید میزان این هرج و مرج را در سطح شهر تبریز کاهش داد.

بابایی اقدم تصریح کرد: سیستم جدید ما سیستم فاوا شهرداری است و سیاست کلی راهبری این بحث برعهده فاوا شهرداری تبریز است.

وی گفت: لابد از ظرفیتهای دانشگاه در این زمینه استفاده کنیم.

در ادامه کارشناس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز در خصوص اقدامات این سازمان در پایش تخلفات ساختمانی در سطح شهر و تغییرات کالبدی شهر تبریز گزارشی ارایه کرد و‌در ادامه به سوالات و ابهامات اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در این زمینه پاسخ داده شد.

سونیا اندیش اظهار داشت: تصریح کرد: این کمیسیون توانسته با پیگیری های انجام شده تحولاتی هم در شهرسازی و هم در طرح تفصیلی ایجاد کرده است.

وی افزود: در ابتدای حضور در شورای اسلامی شهر تبریز، بر این تصور بودم امکان دیدن شهر از نمای کلی و رصد کلی شهر حرکت خوبی است که خوشبختانه امروز در کمیسیون شهرسازی این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/60001
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول