اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تحصیل دانش‌آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس/ عدم دسترسی برخی مدارس استان به آب آشامیدنی

استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: تحصیل دانش‌آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس و عدم دسترسی برخی مدارس استان به آب آشامیدنی از جمله موضوعاتی است که باید به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع چنین مشکلاتی انجام شود.

تحصیل دانش‌آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس/ عدم دسترسی  برخی مدارس استان به آب آشامیدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسوولان و نیازهای فعلی استان، سرمایه‌گذاری مادی و معنوی هر چه بیشتر در بحث توسعه نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: مدیریت جلسات استانی باید به‌گونه ای باشد که علاوه بر بیان نقاط قوت و قدردانی از مسوولان، راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پروش استان نیز بیان شود.

پورمحمدی ادامه داد: تحصیل دانش‌آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس و عدم دسترسی  برخی مدارس استان به آب آشامیدنی از جمله موضوعاتی است که باید به‌صورت تخصصی مورد بررسی  قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع چنین مشکلاتی انجام شود.

وی، انسداد مبادی بی‌سوادی در استان را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و یادآور شد: نباید هیچ بازمانده از تحصیل در هر یک از شهرستان‌های استان داشته باشیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی، نسبت به اخذ هرگونه شهریه و کمک به مدرسه اجباری از والدین دانش‌آموزان هشدار داد و تصریح کرد: طبق قانون اساسی، تحصیل رایگان حق تمام مردم کشور است و اجازه بی‌احترامی از این قانون را به هیچ‌کس نمی‌دهیم.
 
پورمحمدی در همین راستا با بیان اینکه کمک به مدارس باید به شکل داوطلبانه باشد، اذعان داشت: باید صورت وضعیت هزینه‌کرد تمامی وجوه دریافتی از والدین دانش‌آموزان به شکل مستمر، تهیه و در اختیار شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
 
پورمحمدی همچنین بر آمادگی هر چه بیشتر تمام دستگاه‌های مسوول برای بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه سال‌جاری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان، باید آمادگی‌های لازم با هر یک از وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز را داشته باشیم.
 
توسعه شبکه اینترنتی در استان با توجه به احتمال استفاده بیشتر از آموزش‌های غیرحضوری و دعوت از خیران برای خرید تجهیزات سخت‌افزاری به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول