اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دستگیری شکارچی سه بهله دلیجه در ملایر

رئیس اداره محیط زیست ملایر از دستگیری شکارچی متخلف سه بهله دلیجه در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از پنج مورد دستگیری متخلفان شکار را در شهرستان داشتیم.

دستگیری شکارچی سه بهله دلیجه در ملایر

عباس نجاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه سه بهله دلیجه از یک متخلف صید پرندگان شکاری در ملایر کشف و ضبط شد اظهار کرد: این شکارچی متخلف، بومی است و در یکی از روستاهای بخش جوکار اقدام به شکار این پرندگان داشته است.

وی با بیان اینکه برای این فرد متخلف پرونده تشکیل شده و برای اجرای حکم به مراجع قضایی معرفی می‌شود گفت: دلیجه، از پرندگان کوچک شکاری حیات وحش ایران است که به خانواده شاهین‌ها تعلق دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر افزود: این پرنده یک شاهین کوچک و تعلیم‌پذیر است و شکارچیان متخلف معمولا بعد از شکار این پرنده را به صورت قاچاق به کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه این گونه در معرض انقراض در مناطق حفاظت شده  و شکارممنوع به شدت مورد حفاظت است گفت:  صید و شکار این نوع پرندگان شکاری غیر مجاز بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

نجاری با بیان اینکه در سال جاری این اولین تخلف و دستگیری متخلفان شکار پرندگان شکاری در شهرستان بوده است افزود: از ابتدای سال بیش از پنج مورد دستگیری متخلفان شکار را در شهرستان داشتیم.

وی افزود: این موارد تخلف در شکار و صید یک راس قوچ  و یک راس میش وحشی و پرندگان  و صید  75 قطعه ماهی بوده که توسط محیط زیست ملایر کشف  و ضبط شده است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول