اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از وعده شیرین باز شدن گره کور پتروشیمی تا کمترین تعداد مسکن خالی در گلستان

به میمنت هفته دولت سالن جلسات استانداری گلستان به نام «شهید رجایی» مزین شد و در آخرین سال فعالیت دولت تدبیر و امید وعده شیرین باز شدن گره کور پتروشیمی خبری بود که استاندار گلستان در نشست با خبرنگاران عنوان کرد.

از وعده شیرین باز شدن گره کور پتروشیمی تا کمترین تعداد مسکن خالی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز در نشست خبری آغاز هفته دولت در استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در هفته دولت در کل استان تعداد 3 هزار و 429  پروژه و طرح با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 137 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 7 هزار و 56 نفر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 67 پروژه آن در بخش عمرانی با اعتبار  11 هزار و 683 میلیارد ریال و تعداد یک‌هزار و 964 طرح آن در بخش اقتصادی و اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری 12 هزار و 194 میلیارد ریال با اشتغالزایی 5 هزار و 251 نفر افتتاح می‌شود.

به گفته استاندار گلستان؛ 362 پروژه این تعداد در بخش عمرانی با اعتبار 7 هزار و 628 میلیارد ریال و تعداد 36 طرح آن در بخش اقتصادی و اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری 10 هزار و 631 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک‌هزار و 805 نفر کلنگ‌زنی خواهد شد.    

*گلستان در انتظار دستاوردهای بهتر

حق‌شناس بیان کرد: به میمنت هفته دولت سالن جلسات استانداری در طبقه چهارم این ساختمان به عنوان نام «شهید رجایی» مزین می‌شود تا خادمان مردم به برکت این نامگذاری اتفاقات خوبی را برای مردم استان رقم بزنند.

وی افزود: در حالی وارد هفتمین سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌شویم که سال پایانی دولت است، سال آخر عمر این دولت می‌تواند بهتر از آغاز آن باشد و ان‌شاءالله در استان گلستان دستاوردهای بهتری را شاهد باشیم.

استاندار گلستان روند اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان را در مقایسه با سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: کارنامه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دولت تدبیر و امید حتی با سه سال گذشته قابل مقایسه نیست، با توجه به اینکه از سال گذشته تا امسال درگیر مسائلی همچون سیل، ویروس کرونا و کاهش درآمدهای نفتی بودیم.

*سفر وزیر جهاد کشاورزی به گلستان/ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در انتظار 600 میلیارد تومان اعتبار

حق شناس با بیان اینکه در هفته دولت امسال نزدیک به 4 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، ابراز کرد: این میزان نسبت به هفته دولت سال گذشته که 2 هزار و 200 میلیارد تومان بوده بیش از صددرصد افزایش قطعی را نشان می‌دهد.

وی از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان طی سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: امسال بخش عمده پروژه‌های استان در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، آب‌بندان‌ها است.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت بتواند منجر به افزایش سطح رفاه عمومی مردم استان گلستان شود و ثمرات این اتفاق کام مردم را شیرین کند.

حق‌ شناس بیان کرد: در سطح کشور برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در استان گلستان یک‌هزار و 544 پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که برای اتمام آن 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

*قابلیت واگذاری 150 پروژه نیمه تمام گلستان به بخش خصوصی

استاندار گلستان با اشاره به اینکه 150 پروژه نیمه تمام در استان گلستان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی خودشان می‌توانند پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانند حتما در این زمینه کوتاهی نکنند و اگر این ظرفیت وجود ندارد از بخش خصوصی می‌توانند بهره‌مند شوند.

وی در خصوص اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان گلستان بیان کرد: روزی که وارد استان گلستان شدم در مراسم معارفه از این ادبیات استفاده کردم که باید به طرح‌های اولویت‌دار را در استان گلستان اجرا کنیم در نخستین جلسه با مجمع نمایندگان استان نیز عنوان کردم موضوع آب، برق، گاز پروژه‌ها را نمایندگان قبلی پیگیری کردند و دستگاه‌های خدمات رسان روال عادی این موضوعات را پیگیری می‌کنند ما باید به دنبال تحول در استان باشیم که با تامین زیرساخت‌ها این مهم قابل انجام خواهد بود.

حق شناس عدم تامین زیرساخت‌ها را یکی از دلایل محسوب نشدن گلستان در زمره استان‌های صنعتی برشمرد و گفت: به همین دلیل به سراغ 10 پروژه اولویت‌دار رفتیم و روند اجرای این پروژه‌ها را تا آخرین روز مسئولیت خود پیگیری خواهم کرد، باید به کمک نمایندگان ریل‌گذاری درست را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا مردم از روند پیشرفت پروژه‌ها آگاه شوند.

*گلستان دارای کمترین مسکن خالی در بین استان‌های شمالی

استاندار گلستان در خصوص گره کور پتروشیمی استان گلستان گفت: گیر اصلی این پروژه باز شده است و به زودی گره دیگر آن باز خواهد شد که امیدواریم طی چند ماه آینده پتروشیمی استان گلستان به سرانجام خوبی برسد.         

حق شناس در خصوص وضعیت مسکن در استان گفت:کمترین مسکن خالی را در  استان گلستان داریم این استان مانند استان گیلان و یا مشهد مقدس به عنوان مناطق گردشگری یا زیارتی نیستند شاه بیت بخش گردشگری استان منطقه زیارت است که ساکنان این منطقه اکثرا بومی استان گلستان هستند.   

وی ادامه داد: در طرح مسکن مهر و مسکن اقدام ملی  یک میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند که در پالایش اول تعداد متقاضیان به 800 هزار نفر رسید که میتوانستند افراد واجد شرایط باشند که دولت برای 400 هزار نفر برنامه ریزی کرد اما عملا کسانی که میخواستند برای این پروژه پول واریز کنند 25 هزار نفر بودند و 16 هزار نفر در ایران کمتر از 20 میلیون تومان واریز کردند.

حق شناس گفت: قیمت مسکن اقدام ملی برای متقاضیان 300 میلیون تومان برآورد شد اما به دلیل اینکه برای گروه های هدف این میزان بسیار گران بود و شاید هم ذائقه‌های مردم متفاوت است این طرح با استقبال خوبی مواجه نشد.                                                             

انتهای پیام/83001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول