اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی/ اعلام شهرستان قرمز کرونایی و افزایش فوتی‌های زیر 50 سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به 26 هزار و 715 نفر رسید.

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی/ اعلام شهرستان قرمز کرونایی و  افزایش فوتی‌های زیر 50 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تشریح آخرین آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی همچنان از نظر شیوع بیماری کووید 19 در وضعیت قرمز یا هشدار قرار داشته و کرونا همچنان در استان ما فعال است، آذربایجان‌شرقی همچنان مستعد شیوع بیشتر کرونا بوده و هنوز افراد زیادی مبتلا نشده‌اند.

صومی با بیان اینکه تا به حال 26 هزار و 715 مبتلای قطعی به کووید 19در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است، افزود: یک‌هزار و 231 نفر از این تعداد شامل 4.5 درصد افراد مبتلا، فوت کرده و 689 نفر هم اکنون در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری و 20 درصدشان نیز در بخش‌های ویژه بستری بوده و تعداد 84 نفر به کمک  دستگاه تهویه مکانیکی، نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تا به الان پیک بیماری را در آذربایجان‌شرقی تجربه ‌نکرده‌ایم و همچنان مستعد هستیم، گفت: به‌خاطر همکاری مردم و همراهی مسوولان، هیچ‌وقت به پیک کرونا نرسیده‌ایم و تعداد بیماران نسبت به تخت‌های بیمارستانی زیاد نشده است.

وی در پاسخ به چرایی تداوم وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: استان ما کاملا مستعد و متفاوت از سایر استان‌هاست، با توجه به ایمنی نسبی ایجاد شده در سایر استان‌ها، بیماری فروکش می‌کند اما در استان ما 80 درصد مردم و صنوف تمام شرایط اعم از فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند و 20 درصد بقیه باعث شیوع بیماری می‌شوند.

صومی با بیان اینکه استان ما از وضعیت نسبی خوبی برخوردار است، متذکر شد: در 24 ساعت گذشته چهار فوتی ناشی از کرونا داشتیم که نشان می‌دهد در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت کاهش بیماری کرونا بهبود می‌یابد، اما اگر رعایت نکنیم، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی از افزایش فوتی‌های زیر 50 سال کرونا خبر داد و یادآور شد: متاسفانه اخیرا فوتی 23 ساله، 34 ساله و 44 ساله هم داشتیم. شهرهای تبریز، آذرشهر، سراب، میانه و مراغه (قرمز) و شهرهای ورزقان، خداآفرین، هوراند، (سفید) و بقیه شهرها (زرد ) هستند که البته وضعیت در حال تغییر بوده و کل استان را مستعد و مبتلا در نظر می‌گیریم.

 صومی تاکید کرد: دست به دست هم داده و اجازه ندهیم که شهریور تبدیل به ماه شیوع کرونا شود و برعکس با همکاری هم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش بروز کرونا در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ماسک، اولین حربه به‌عنوان واکسن کروناست، تصریح کرد: اگر همه از ماسک استفاده بکنند، امکان انتشار تا یک درصد پایین می‌آید، بستن راه دهان و بینی، بهترین راه بوده و کشیدن ماسک تا چانه برای صحبت و مصاحبه، اشتباه می‌باشد، باید ماسک را بدون برخورد دست از قسمت داخلی در آورده و مجددا آن را به صورتمان بزنیم.

صومی در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور ارشد، کنکور دکترای و تخصصی طی سه هفته گذشته در مجموعه استان، بیان داشت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون کنکور، وظیفه ما بود که خوشبختانه رعایت شده بود و مشکلی پیش نیامد، داوطلبان کنکور سراسری هم نگران نباشند، اتفاق خاصی در جلسه امتحان نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: از همراهان دانش‌آموزان و داوطلبان خواهش می‌کنیم تا با عدم حضور و یا کاهش حضورشان به کاهش انتشار کرونا کمک کنند.

انتهای پیام/60021/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول